zaterdag 17 april 2010

Workshop verven stempelen en verwerken

Met een vriendin volgde ik afgelopen week een workshop bij Dijanne Cevaal in Essen. Stoffen verven, en stempelen, en later bewerken met de naaimachine. Hierboven een detail van een geverfde lap bedrukt met een linosnede,( We sneden er zelf ook een) , en stempelwerk. In totaal zijn het 2 panelen die ik wil verwerken tot een quilt , op een ondergrond. Dijanne heeft me daarover een heel goed advies gegeven, waar ik mee verder kan!
Hier is één paneel in zijn geheel afgebeeld, wat uiteraard ook nog verder moet worden bewerkt.

Bij de lappen die ik verfde, zat ook deze. die ik stempelde en met linoafdruk bewerkte. Daar heb ik ook al een idee voor. Komt zeker nog eens op de blog.
Aanvankelijk dacht ik van deze cursus: Dit heb ik allemaal al eens gedaan? Maar je hoort en ziet toch altijd weer veel nieuwe ideetjes en tips! Vooral ook hoe je door de juiste garenkeuze de kleuren meer of minder kunt laten spreken! Daar zal ik zeker meer rekening mee gaan houden!

En omdat ook Nadia aan de workshop deelnam, hebben we meteen onze ATC's geruild
.Deze is van haar, een mooie verwerking met geverfd verbandgaas. Een aanwinst voor m'n verzameling!
Dit weekend is in Essen ook Colours of Africa, een manifestatie, voor een project in Afrika, waar ik ook een quiltje voor maakte een tijdje geleden.
Vandaag is de veiling en ook verschillende exposities o.a. van Texui . op de blog van Annette is er meer over te lezen!

4 opmerkingen:

Suus zei

Ik had je werk al gezien in Essen, maar ook leuk om ze nog een keer op je blog te zien. Ze zijn erg mooi.

mia zei

Hallo Hannie, jeetje je hebt weer een leuke dag gehad met mooi heel mooi resultaat. Leuk mens is Diane, je kunt inderdaad van iedere workshop weer iets oppikken. Ben benieuwd hoe deze gaat worden.
gr.mia

Janny de Roo zei

Dat ziet er mooi uit...., vooral die bladeren vind ik prachtig!

Ati zei

Prachtig resultaat met die bladeren!