vrijdag 23 april 2010

Dagboekquiltje voor April. "Expressionisme"


Naar aanleiding van een bezoek aan de tentoonstelling "Kandinsky en Der Blauwe Reiter" in het Gemeente museum in Den Haag maakte ik dit dagboekquiltje voor de
Yahoogroep Dagboekquilts .
De ondergrond is een monoprint, die ik een paar jaar geleden maakte, bij een masterclass in Steenwijk. Nu komen ze regelmatig van pas!
Met de kwast heb ik er nog wat meer primaire kleuren op gezet. En met heel veel stiksels, ook in die kleuren bewerkt. Daarover heen nog wat willekeurige zwarte lijnen. Een soort verwijzing naar de expressionistische schilderijen van Kandinsky.

2 opmerkingen:

Suus zei

Leuk hoor Hannie mooi gedaan.

Linda Robertus zei

Hoi Hannie, ik wil graag een ATC met je ruilen. Stuurje me even een mailtje met je adres? groetjes, Linda