dinsdag 20 april 2010

"Contrast" thema voor de "Uitdaging! "Heavy Metal 2"


Het thema voor de internetgroep "De Uitdaging" was dit keer "Contrast " Ik had net een zak met resten zijde gekregen, die ik wilde gebruiken. En in de lade lag nog een pakje metaal, waarmee ik ook nog steeds iets wilde doen. ( Ik had ooit een mini workshop Metal Shim gevolgd) Dus het idee was er al! De zijde heb ik in vierkantjes aan elkaar gezet, en er ook nog hier en daar organza met metaaldraad opgelegd, om de kleur soms een beetje te vervagen. De stukjes metaal heb ik met embossing ,prikwerk reliëf en golfjes bewerkt. Daarna het geheel nog gestempeld en gestikt. Omdat onze zoon als tiener vaak naar die muziek luisterde,( En ik vanzelf meeluisterde) koos ik voor de titel :"Heavy Metal"

Bij wijze van proef heb ik ook het dagboekquiltje voor A-Fier van deze materialen gemaakt,en nog een fiberkaart.
Als inspiratie bron zag ik deze afbeelding in een kunstboekje van de kunstenaar Paul Klee.

3 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ik zie inderdaad hele mooie contrasten, niet alleen in kleur maar ook in vorm. Tja "Heavy Metal"is mij ook goed bekend, ik heb ook zo'n zoon. Hij presenteert nu al zo'n jaar of 17 een dergelijk programma op de lokale Radio Hoogeveen. Ach hoe kan het ook anders, zijn vader gaf les in de metaal.....!!!

Suus zei

Leuk hoor Hannie, lekker kleurig en fleurig.

nadia zei

Hannie, mooi uitdaging-quiltje heb je gemaakt! Leuk idee om het contrast in materialen te zoeken! Ben heel benieuwd wat het nieuwe thema wordt (en ik blijf nog even doortwijfelen om ik me ook aan ga melden...)