maandag 12 april 2010

2 x Mode!

Gisteren waren we in een dagje in Den Haag naar de tentoonstelling in het Gemeente museum. een prachtige tt. over Kandinsky en "Der Blaue Reiter"Een kunstenaarsgroep die in de vorige eeuw de kunstwereld in Munchen volledig op zijn kop zette!
Maar hoofdzaak was voor mij de tt. Haute Couture! Prachtig werk van bekende Franse ,maar ook Nederlandse ontwerpers. Nog te bezoeken tot 6 juni. Een aanrader! Margeeth had er ook al iets over geschreven op haar blog.

Ook leuk om te bekijken, de tt. "Stof tot Nadenken" in het Centraal museum Utrecht, van Alexander van Slobbe. Niet zozeer spectaculaire mode maar wat sobere modellen met vouw werk!

Je kon een ontwerp van Alexander overnemen in je eigen maat, en evt .maken in het museum Er stonden een aantal naaimachines om te gebruiken. Ik heb het patroon overgenomen en wil er iets op "versieren" , voor op mijn paspop . De jurken die gemaakt waren werden in het museum op paspoppen getoond. Maar een foto insturen kan ook. Nog tot 16 mei te bezoeken. Te zijner tijd komt mijn ( creatie) op de blog!

4 opmerkingen:

Margeeth zei

Leuk dat je ook naar Den Haag geweest bent, ik vond de mode tentoonstelling erg de moeite waard (en Kandinsky natuurlijk ook, maar daar was het zo ontzettend druk). Alexander van Slobbe staat ook nog op mijn lijstje.

Suus zei

Leuk om te lezen Hannie.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd wat er weer komt
grt. Riet.

Janny de Roo zei

Hééé, is dat niet de naam van mijn blog...?:Stof tot nadenken....? wie was er eerst ???? Heb het niet gezien, wel de tentoonstelling in Den Haag...ontzettend mooi....echt een aanrader voor wie nog niet geweest is...!