vrijdag 3 december 2021

Verder met technieken project ...En kerstkaarten klaar!


afgelopen vrijdag zijn Bianca en ik weer verder gegaan met de verschillende
technieken, voor ons "natuurboek "
In de fotocollage links :
Fotoafdrukken op organza.
 De foto wordt met een inktjet of laser printer afgedrukt,
 en die vervolgens met medium op organza gezet .
Na het drogen natmaken en voorzichtig scrubben!

Linksonder fototransfer op stof.  Met speciaal transferpapier ( Hema),
 wordt de afgedrukt  en op stof gestreken.

in het midden , boven en onder ,"roesten "
Viel nog niet mee om mooie afdrukken te krijgen!

Rechts een aantal afdrukken met een linosnede , 
die ik een aantal jaren geleden sneed. 



Onze bedoeling is een soort natuurboek te maken ,
met alle technieken die we ooit probeerden.. 
Het wordt dan een collage boek. Ik maak vierkante  24 x 24 "bladzijden"
en Bianca A4 formaat .en

De namen van de technieken worden met sjablonen erop gezet.  
en alles natuurlijk verder verwerkt...



Hier nog een cyanotype  ( zonneprint) 



nog een experiment met de reliëf platen,
 die ook nog verder worden bewerkt.



Alles bij elkaar een hele voorbereiding.
Het wordt een langdurend project, 
we houden jullie op de hoogte van onze vorderingen!





Tussen alles door de kerstkaarten afgemaakt!
 De techniek liet ik zien in een vorig bericht.


Ook nog een aantal met lutrador, en een mooi stukje brokaat... 


Alles gemaakt op een leuk vouwsel, met een toepasselijk gedichtje erin .

Nu alles nog schrijven!!!
 

5 opmerkingen:

Bianca zei

We hebben al mooi materiaal gemaakt voor het boek! Echt leuk dat er zoveel in komt.
De kerstkaarten zijn prachtig!!!

miekequilt zei

Wat zullen dat mooie boeken worden zeg. Heerlijk dat je iemand hebt gevonden om samen bezig te zijn.
De kerstkaarten worden weer prachtig.

joke zei

Wat een goed idee zo'n boek met al je technieken. Ik merk vaak dat ik veel technieken die ik heb geleerd nooit meer toepas, gewoon vergeten.

els zei

Een geweldig idee om op deze manier al je technieken in éen boek vast te leggen. Ik merk vaak dat ik vergeet hoe ik bepaalde technieken eerder heb toegepast. Dit is een mooi geheugensteuntje.
Je kerstkaarten zijn zoals gebruikelijk weer prachtig. Daar doe je de ontvangers een groot plezier mee.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een mooi project.