maandag 22 november 2021

Architectuur flagbook ,dagboekje november en verjaardags flagbook



Voor de artbooksisters koos Hélène voor bijzondere architectuur!

voor mij was dat een link naar het modernisme van de twintiger jaren van vorige eeuw.
Het werd een eenvoudig flagbook. 

Maar ook van deze tijd waarvan ik een foto op zijde printte,
die ik maakte in Rotterdam.



De flags van katoen met ingestikte architectuur die ik tekende ,
met een knipoog naar het modernisme.

De achterkanten zijn van geverfd papier met plexiglas plaatjes.


Voor en achter binnenkantprints op stof van een stads plattegrond.


Op de achterkant een mooie monoprint, en koord erdoor.

Een bewerkelijk boekje!



Dagboekje November..


Geen vast omlijnd idee had ik dit keer.

Dus mijn oude screens voor de dag gehaald,
en op een mooi geverfd lapje met disscharge en puffpasta gezeefdrukt.

verhitte organza voor de nevels.
 Een herfst impressie..


Dit detail laat duidelijker de bewerkingen zien...





Nog een flagboek!


Voor de verjaardag van een vriendin koos ik voor een flagbook met 3 rijen.


Mooi stevig papier van een Action blok 30 x 30 cm


Mooi stevig papier goed te snijden....



de flags gestempeld met bladeren uit de tuin, en spreuken van bloemen 


Nog wat zijden bloemen erop en de voor en achterkanten ,
met afdrukken van bladprints die we eens maakten..

Ze was er erg blij mee!

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooi boek. Drie rijen?! Geweldig zeg. En dan de mooie kleuren die je gebruikte, echt een mooi kado. Het november dagboekje is ook al zo mooi met echte herfstkleuren.

Alice zei

Prachtig allemaal. Geen idee hoe je het allemaal doet. Ik moet ook maar eens op cursus als de corona het land uit is. De herfsttinten zijn ook bijzonder met de schermbloemige.

Bianca zei

Volgens mij is er niets eenvoudigs aan de flagboek.
Het is prachtig!!!

Marjan zei

Oh wat mooi!
Van een flagbook had ik nog niet eerder gehoord. Wat een mooie manier van boekmaken.
Prachtig hoe je het met speciale prints, afbeeldingen en papier heel persoonlijk hebt gemaakt.
Nu ga ik even googelen en YouTuben, lekker zoeken naar meer informatie over flagbooks ☺️

Janny de Roo zei

Ik begrijp er niks van, had toch echt een reactie geplaatst gisteren.....en alles weer weg ...komt vaker voor tegenwoordig. Maar ik wilde zeggen dat ik met name die flagbooks heel erg bewonder. Ik wist niet wat het was...!

els zei

Ook voor mij zijn de "flag books" een openbaring. Je Architectuur boekje is heel erg bijzonder en interessant.
Ook je tweede boekje met drie vlaggen is erg origineel. Ik snap best dat het in zeer goede aarde is gevallen en je vriendin er erg blij mee is.
Ook je november dagboekje is zoals altijd prachtig. Wat blijf je toch actief en creatief.

Miriam zei

Een fantastische vorm en hele mooie boekjes!