maandag 3 mei 2021

punchen met chiffon!


Voor onze werkjes op afstand kozen Bianca en ik ,
een paar weken geleden voor punchen. 
We hadden allebei dit boek met leuke voorbeelden.
Géén wol dit keer, maar chiffon,
waar we allebei nog een krat van vol hadden!



nog van de tachtiger jaren ,
toen ik enkele jaren  een cursus textiele technieken volgde.

Dus we gingen wat experimenteren.
vriendin  Conny uit Oostvoorne deed ook graag mee, 
die stuurde ik wat voorbeelden en een beschrijving.


we begonnen met een  organza lap  vol met resten te punchen.


met dit resultaat .


 De achterzijde, nog mooier!


dit is het resultaat van Bianca , kreeg ik zo maar van haar!


en ook de achterkant!

Daarna maakten we kleine gestapelde werkjes!


Mijn resultaten, 
 ik versierde ze met kralen ....


een mooie ondergrond erbij..


 felle kleuren.


 wazige kleuren!


Enkele : losse" werkjes!




hier als kaarten verwerkt  met een monoprint en gewoon een streepjeskaart


Ook deze.. met een brokaatlapje en behangstaal .


Met een een mooi stukje glitter..




Hier de mooie resultaten van Bianca!

 


Deze  bijzondere chiffons kreeg ik van haar  die ik ook bewerkte als kaart!


en ook deze in mooie warme kleuren!





Deze maakte Conny, en gaat er ook verder mee door !



Enkele van dichterbij!


 Conny versiert ze met stukjes glitterstof!


Als dank stuurde Conny me een van haar experimenten!


Natuurlijk gaan we nog verder met onze punch experimenten ,
 er zit alweer een idee in mijn hoofd!
 
Het was erg leuk om zo samen te werken!

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie werkjes. Jullie inspireren elkaar echt hè. Heerlijk om hier de resultaten te kunnen zien.

Bianca zei

Het is super leuk om zo samen te werken!
De kaarten zijn ook erg mooi!

Janny de Roo zei

Schitterende werkjes. Als je de punchmachine de vrije loop laat kan het hele mooie resultaten opleveren is ook mijn ervaring. Dank voor je tip om met kralen de boel verder te versieren. Samen kom je tot hele goede ideeën.

els zei

Geweldig. Wat een prachtige resultaten hebben jullie allemaal behaald. Je wordt er helemaal vrolijk van. Heerlijk om elkaar zo te kunnen inspireren. Wat zullen de ontvangers blij zijn met zo'n mooie kaart.