zaterdag 1 maart 2014

Vliegeren voor de Uitdaging.


Voor de Uitdaging was het thema dit keer "Beweging", gekozen door Trees en ze had de vrijheid genomen om de maten die we altijd hanteerden te veranderen, van 50 x 50 cm in 70 x 30 cm  .
Was even denken... Ik vond in mijn voorraad nog een mooie lap die ik maakte tijdens een workshop bij 
Ella Koopman  al weer enkele jaren geleden.(  een bijzondere textiel kunstenaar!)
Een lap met eindeloos ingestikte plooitjes ,die we spoten met verf spuit in de cabine waardoor heel mooie resultaten ontstonden. 
Enkele dingen maakte ik af, maar deze lap bleef liggen, omdat ik er niet meteen raad mee wist. Ik had er een plooi ingeperst en toen enkele keren gespoten.
Nu vond ik het een geschikt iets om er beweging mee te maken. 
Op een mooie geverfde ondergrond quiltte ik ook schuine lijnen met de hand. 
Daarop de tegengevoerde lap.


Hier een detail van de plooi die open en dicht kan met klittenband. Hier is ook goed de mooie spuittechniek te zien.


Na de workshop Zaterdag ( had ik al rekening mee gehouden,)  maakte ik tyvek kralen., die met zijden koorden op het geheel werden bevestigd, waardoor er een Chinees vliegereffect ontstond. ( Toeval?) 
Alles bij elkaar ben ik er best over tevreden, met dank aan Joke voor de leuke en interessante kralenworkshop.
En  zo was het werk nog net voor de deadline 1 Maart af!

14 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat mooi en wat apart

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Jo Huijsman zei

Je vlieger is fantastisch, maar je bookpages muziek is ook prachtig. Gisteren was ik bij Gerrie en zag ik je werkstukje in het echt. In het echt is het nog mooier dan op de foto en Gerrie en ik zijn heel erg getrigggerd door je zeefdruk van een celloconcert op de achterkant. het ligt boven op de stof, hoe je dat hebt gedaan, wij weten het niet, maar het is heel erg bijzonder.

Ineke zei

Ik heb het al een keer bij de Uitdaging gezegd maar hij is ook zo mooi!

Marja. zei

leuk om je gemaakte kralen zo te gebruiken!

els zei

Ik zeg het hier ook nog maar een keer. Die vlieger is fantastisch.

Anoniem zei

Mooie kralen ;) en en prachtig werkstuk.

Groeten Saskia.

Janny de Roo zei

Ik verbaas me er steeds weer over hoe jij bepaalde zaken met elkaar kunt combineren en dat tot een mooi geheel kunt brengen....Heel erg mooi gedaan !

marjolijn zei

Wat een schitterende stoffen heb je hiervoor gebruikt. En een prachtige combinatie met de kralen.

Anoniem zei

'n Prachtig werkstuk weer.
Ook de kralen zijn mooi.
Groetjes,
Wies

Liesbeth Wessels zei

Er zit echt beweging in !!Prachtige bewerking en een hele mooie lap. groeten van liesbeth

joke zei

Wat is ie mooi geworden Hannie! Je kralen zijn er ook prachtig bij.
Heel mooi toegepast.

inge zei

toeval bestaat niet volgens mij ;-)
en je ziet alles werd een bijzonder geheel ...

Frederika zei

Ik vindt het een geweldig mooie bookpage. Zoveel mooie technieken erin verwerkt.

Anoniem zei

Mooi, Hannie!