zondag 29 januari 2012

Bijzondere Tentoonstellingen


Vanmorgen was ik bij de opening van de tentoonstelling in museum De Kantfabriek  waar de textielgroep Stiqs exposeert   met een prachtige tentoonstelling!  Ik kende de leden van de groep, ze waren ook bij de Biezenmortel Masterclass, dus het lag voor de hand dat ik heel graag hun werk wilde zien. En bijzonder  was het zeker!  Een mooie  zeer interessante expositie.


Ook was ik Zaterdag in Leerdam in het Glasmuseum . Dankzij een cadeaubon  waarmee we het museum konden bezoeken . We hebben zelf een museumjaarkaart,  maar er stonden alleen musea op de lijst voor de bon. Geen alternatief. Dus toch maar naar Leerdam!  Er was een bijzondere nevenexpositie van een  voormalig modeontwerper uit Aruba, die tegenwoordig glaskunst maakt !
Ook de grote overzichts tt van Copier, (die meer dan 50 jaar de hoofdontwerper was van de glas fabriek )was erg de moeite waard


Alles heel spectaculair  in zwart wit , en donkerbruin.  Geweldig om te zien!

Bij de bon hoorde ook nog een folder met een speciale fiets route , maar die was niet meer in voorraad. Maar wat een bof! We kregen deze tijdschriften, die ik net had bekeken en ze prachtig vond! Er staan prachtige artikelen in over verschillende exposities en leuke tips. Heel inspirerend! Plus toch nog een andere fietsroute lags de Hollandse waterlinie. Iets voor de zomer.
Dus toch een  goede keuze, het was een erg leuk dagje met verrassingen

11 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Oh geweldig Hannie, ik hou ook zo van glaskunst.Dat zwart-witte is echt heel bijzonder, ofschoon je er niet lang naar moet kijken lijkt mij, anders gaat het duizelen voor je ogen....!
Je hebt soms van die meevallertjes he...?

Christel Sins-Camp zei

Wat een mooie dessins in zwart-wit voor stofjes. Hopelijk heb je veel foto's voor inspiratie... En mooie tijdschiften vol met nieuwe ideeën!

marjolijn zei

Dat was een inspirerend weekend. Je hebt vast en zeker weer veel ideeën opgedaan. Die tijdschriften lijken me ook erg mooi.
gr. Marjolijn

Liesbeth Wessels zei

Prachtige ontwerpen in zwart-wit. Je hebt weer genoten zo te lezen, en wij genieten mee. groeten van liesbeth

inge zei

dat zwart-witte doet mij aan mijn zentangles denken ...misschien dat ik er eens geraak, het loopt gelukkig nog even ...

Sonja Thalen zei

Had naar de opening gewild, stond ook in mijn agenda, maar het wachten is op kleinkind......

christina zei

wat zul jij genoten hebben de laatste dagen. Een streling voor de ogen zo te zien

Inge zei

Dit is een museum, waar ik graag en regelmatig naartoe ga. Ik ben dol op glaskunst, mijn DH ook, en we hebben inmiddels ook een paar mooie schalen en vazen aangeschaft. Prachtig zijn de zwart-witte items!

mia zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad, zoveel inspiratie van anderen zullen we ws wel weer eens terug zien in jouw werk, tot donderdag, gr.mia

Suus zei

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Vast weer inspiratie opgedaan.

Anoniem zei

Wat een mooie tentoonstellingen. Zo te lezen heb je ervan genoten
Marjo