maandag 23 januari 2012

Bijeenkomst en workshop


Tijdens de bijeenkomst van A-Texere  Onze groep (  die samen is gebleven na de cusus Quilten Speciaal) hadden enkele leden het idee geopperd om de textielkunstenaar Leslie Gabrielse  uit te nodigen voor een workshop. Afgelopen Vrijdag was het dan zover. Net als anders kwamen we bij elkaar in Groot-Ammers bij Astrid . Het was een succes! Weer een heel andere wijze van werken .

 Enkele leden: Annelies, Ine en Marielle hadden samen met Astrid voor een heerlijke lunch gezorgd! Heel gezellig met z'n allen aan tafel.


Dit is mijn eerste opzet voor een werkstuk. Er moet nog heel wat aan gebeuren! Maar met de goede informatie van Leslie gaat dit zeker lukken!
Het was een zeer bijzondere workshop. Waarbij Corinne al deze en andere foto's maakte


Natuurlijk kon ik het niet laten om zijn nieuwste boek te kopen, waar de prachtigste werken in staan en zijn levensverhaal. En wie weet komt er nog een vervolgworkshop?
Wil je het werk van Leslie eens zien, dan kan dat tijdens zijn TT in Rotterdam  van 5 Februari tot 5 Maart in de Art gallery van het het WTC.

15 opmerkingen:

Inge zei

Zo te zien was dit een hele gave workshop. Ik ben benieuwd hoe jouw werkstuk eruit gaat zien. De kleuren vind ik al mooi, dus het zal wel goed komen!

Groetjes,
Inge

Aart zei

Een aantal jaren geleden exposeerde Leslie op de OEQC in Veldhoven, ik ben er toen alleen maar langs gelopen en heb er niet echt op gelet, wat voor werk Leslie maakt. Ik was toen niet alleen en degene waar ik mee was, vond het allemaal te druk van kleur. Nu vind ik het jammer dat ik er toen geen aandacht aan geschonken heb.
http://quiltaart.blogspot.com

Christel Sins-Camp zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Christel Sins-Camp zei

Altijd interessant om een workshop te doen, waarbij het puur gaat om compositie en kleur, en niet om het verzamelen van lapjes.

Liesbeth Wessels zei

Wat een leuke dingen doe je toch. Ben benieuwd welke prachtige dingen dat weer oplevert. groeten van liesbeth

Ineke zei

Dat ziet er weer heel interessant uit! Ik heb ook eens op de site gekeken. Wow.

Marja. zei

wat zal jij genoten hebben,.......resultaat van je komt zeker op je blog te staan?
http://laplandyellow.blogspot.com

gr. Marja

Suus zei

Dat was vast weer een leerzaame dag.

Janny de Roo zei

Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd wat je er van gaat maken Hannie en bedankt voor de tip over zijn tt in Rotterdam. Als het even meezit, kan ik er misschien naar toe....! (Heb hiervoor meerdere stemmen nodig...)

marjolijn zei

Dat lijkt me een heel gezellige en leerzame workshop. Ik heb de man vorig jaar in Veldhoven gesproken. Erg vriendelijk en wilde graag vertellen. Ben benieuwd hoe jouw werkstuk gaat worden.
gr. Marjolijn

Shirley zei

Mooie opzet van een quiltje heb je al gemaakt, spannend. En wat heerlijk, zo'n workshop met een kunstenaar, dan kijk je door andere ogen, mooie ruimte ook waar jullie zaten.

Anoniem zei

Super z,n workshop van Leslie!
ik moet nog even geduld hebben want tijdens het OEQC in Veldhoven geeft hij 2x een 2 daagse workshop,
ben er ook heel benieuwd naar en ook naar jou eindprodukt.

gr ellen

Maya zei

Mooi! Op de komende OEQC.eu in Veldhoven ga ik zijn tweedaagse workshop volgen!

Dea zei

Dat was vast een heerlijke dag. Spannend, de opzet van je werkstuk. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Anoniem zei

Wat leuk om iemand uit te nodigen voor een workshop. Ziet er gezellig en inspirerend uit. Ik ben benieuwd naar jouw werk. Dank je voor het vermelden van de link.