dinsdag 10 januari 2012

Klein tradioneel!


Samen met vriendin Ria ( 81) zette ik dit quiltje in elkaar. Zij maakte de rozetjes van allerlei restjes uit mijn kast,en ik zette er de rand aan,en quiltte het met de hand. Voor de rand en achterkant gebruikte ik een leuk geborduurd  katoentje, wat ik heel goedkoop op de kop tikte. De rand quiltte ik machinaal.


Hier is wat duidelijker het handquiltwerk te zien, en ook het lieve stofje van de achterkant. De rand is freemotion met een bloempatroon gequilt. De afmeting is 100x130 cm. Het gaat naar de Roemeniëgroep uit Nuenen die quilts maken voor kindertehuizen in Roemenië en Wit Rusland.

17 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Dit laat weer zien dat traditioneel werk ook heel mooi kan zijn!
Heerlijke lentekleuren voor het goede doel!

Shirley zei

Lekker fleurig quiltje, daar maak je een kindje wel blij mee.

Janny de Roo zei

Wat een "fleurig" initiatief en samen kom je heel ver...!

Johanna Zweden zei

O wat schitterend is dit, en wat een goed initiatief

Liesbeth Wessels zei

Leuk om dat samen te doen. Goed om restanten weg te werken, heb nu ook een hele bak staan. groeten van liesbeth

Ati zei

Leuk quiltje,daar zullen ze blij mee zijn! Een goed "samenwerk" project!

Suus zei

Wat een mooi initiatief, en ook een heel mooi quiltje.

marjolijn zei

Met recht een fleurig quiltje voor een heel mooi doel. Is een schatje geworden, daar maak je vast en zeker iemand blij mee.
gr. Marjolijn

Dea zei

Leuk om dat zo samen te doen met een vriendin. Het resultaat is schattig!

inge zei

heel mooi en zo een prachtige zachte kleurcombinatie, met net pit genoeg ...en dat hand quilten : wat een geduld werkje ..jaren geleden veel gedaan ...maar zo tijdrovend ...als ik in pensioen ben misschien terug :-))

mia zei

Samenwerking op top nivo, weer een kindje verwend wat het nodig heeft.
gr.mia

DEKAKADO zei

Dit is ook mooi. Alles in z'n soort. En jij beheerst ook de technieken zo goed. Je maakt er anderen weer blij mee.Super. Groetjes, Marleen.

Anoniem zei

Wat 'n leuke quilt zeg.
Daar zal de Roemeniëgroep erg blij mee zijn, die maken er iemand echt gelukkig mee.
Ook al je andere werkjes,die ik nog niet had gezien zijn weer erg mooi.
Ook je blog-achtergrond mag er weer zijn.
Groetjes, Wies

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Mooi werk, traditioneel blijft mooi, prachtig doel.

christina zei

Wat een werk is dat geweest! Maar het is voor een goed doel!

Nienke zei

Ooooh, wat een geweldig duo project! Ik zie de glimlach al van het kind wat er blij gemaakt mee gaat worden, jullie ook?

Anoniem zei

dat ziet er mooi uit!!
Leuk om zoiets te samen te doen.
groet Rian