maandag 11 april 2011

Interessante Tentoonstellingen

In Veendam in het Veenkoloniaal museum is op het moment de tentoonstelling "Ze voeren over zee" Van de Duits Groningse textielgoep groep "Meer Art" Een tentoonstelling die ik zeker wil gaan bekijken. Een aanrader! Nog tot 28 Augustus dus nog tijd genoeg om te gaan kijken! Enkele bloggers o.a. Christina en en Marjolijn waren er al,en hebben mooie foto's op hun blog gezet!

Ook erg de moeite waard is de expositie in het MMK Arnhem. Over Dood en Herinnering. Een heel sfeervolle tt . Een "rondgang" met mooie oude en moderne werken uit de collectie van het museum. Schilderijen en objecten,maar ook sieraden waaronder een werk van Marijke Schurink.


Tegelijk is er in het MMK ook een andere sieraden expositie. "True Colors . Een ontwerpwedstrijd met werk van moderne kunstenaars. geinspireerd op historische en etnische betekenis dragers.

Die wil ik ook nog graag eens gaan zien.Genoeg te bekijken dus de komende maanden!

3 opmerkingen:

Aart zei

Die tweede tentoonstelling is voor mij een thuiswedstrijd, die ga ik zeker bekijken.
http://quiltaart.blogspot.com

Nienke zei

Bedankt voor de tip van Arnhem!

christina zei

Die tweede tt is voor mij te ver reizen. Gelukkig was Veendam maar 10 minuten rijden. Alvast veel kijkplezier gewenst