dinsdag 26 april 2011

Gezellig in de zon staan broeien!

Tweede Paasdag was een rustig dagje hier. Dus heb ik wat (diepvries)zakjes gevuld om te verven. Dit keer lappen van 55x70 cm. Groot genoeg voor een Uitdagingquiltje en nog wat extra voor de randafwerking. En met dit weer konden ze lekker in het zonnetje broeien! Ik heb de stof geweekt in soda-zout oplossing en in het zakje gekreukeld. Daarop 30 ml verfopl. en 200 ml. soda -zoutoplossing. Even knijpen en in de zon. Ik heb van een vriendin fijne plastic bakken gekregen die er uitstekend voor zijn geschikt. Nog net is te zien dat de stof niet helemaal onder het verf -soda-zout mengsel staat.




Deze sjaal ( van Indiakatoen) heb ik voorgeweekt, op een stuk plastic gelegd, in elkaar gerold en telkens een ander kleurtje verf erop gegoten. Goed ingepakt en ook in de zon! Dit is het resultaat. Een mooi gecrinkelde sjaal!





De bovenstaande lappen zijn geverfd met Amethist ( de bovenste van de stapel) en de onderste twee met een mengsel van Robijn en Azuriet.





Bij deze stofjes is de bovenste lap geverfd met Sodaliet. De twee onder aan, met Amethist en Barnsteen.






Hier is zijn de onderste geverfd met een mengsel van Vuuropaal-Bronziet en Cinnaber. Ik wilde graag wat Oosters aandoende kleuren.



De bovenste is met Paarse Agaat geverfd. Eigen mengsel . Alles bij elkaar ben ik best tevreden met het resultaat.

9 opmerkingen:

simone zei

Dat mag je ook zeker zijn, wat een prachtige lappen. Veel succes met verwerken maar dat gaat je zeker lukken.

marjolijn zei

Wat een prachtige lappen heb je geverfd. Vooral die "oosterse" kleuren zijn warm en spreken me heel erg aan. Ik hoop dat je ze kunt gebruiken voor een volgende Uitdaging! Ik kijk er al naar uit.

Janny de Roo zei

Prachtige lappen, nu nog het idee wat je er van gaat maken..en die sjaal...helemaal super, wat een kleuren...!

christina zei

Het was inderdaad heerlijk verfweer. Je hebt nu weer een prachtige voorraad voor de uitdaging

Suus zei

Ze zijn prachtig Hannie, vooral de oosterse kleuren zijn erg mooi geworden. Daar zul je zeker blij mee zijn, en kunm je er weer even mee vooruit.

mia zei

Noem dit maar een dagje rust, geweldige hoeveelheid stoffen heb je nu, de kleuren zijn prachtig en kan je heel veel mee doen. Maar die sjaal .... prachtig zal je goed staan die kleurenlijn.
gr.mia

Quiltloversnl zei

Wat een mooie kleuren, dat warme geel met allerlei tinten oranje en geel. Zeer inspirerend om ook te gaan verven! Weet je al wat je er mee gaat maken?

Ati zei

Schitterend resultaat Hannie. Daar maak je vast weer mooie werkstukken mee.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Prachtige sjaal en mooie lappen, je ben heel erg druk geweest, allemaal goed gelukt.