zondag 15 oktober 2023

Dagboekje ..Eind van de zomer ,en een bloemetje


Voor de Stoffige Dagboeken maakte ik dit keer een werkje met fusing.
De zomer loopt op zijn eind, maar er is toch nog wel kleur in de tuin.

Ik had nog allerlei materiaal liggen wat ik wilde gebruiken..



Velours de panne in neonkleuren, geverfde lutrador, en resten organza.
De velours stukjes werden met vlisofix op de lutrador gestreken.


Daarop  angelina folie en stukjes organza.
Afgedekt met super dunne zwarte tule, 
Met dubbel zwart garen 
bladeren en bloemmotieven ingestikt.
Daarna met de soldeerbout bewerkt....
 


Een detail...

Wel jammer dat ik de mooie glans en kleur niet goed op de foto kreeg....

Dit werkje is voor de Stoffige Dagboeken  October





Al eerder schreef ik dat mijn man 4 dagen in de week naar de dagbesteding gaat. 
Hij gaat er graag heen.
Allerlei bezigheden en oefen spelletjes worden er gedaan.
En elke dinsdag bloemschikken.


Hier een mooi bloemstukje wat hij met hulp de medewerkers maakte.

Gelukkig heeft hij het er naar de zin, al kan hij het niet navertellen.

Maar op het cliënten portaal  zie ik soms de foto's...

8 opmerkingen:

els zei

Wat een mooi einde van de zomer, zowel je dagboekquiltje, met weer een bijzondere techniek en schitterende uitvoering, als het prachtige bloemstuk dat je man heeft meegebracht.
Wat fijn dat hij het op de dagbesteding naar zijn zin heeft en dat jij af en toe je handen vrij hebt. Het is en blijft een hele zorg.

Marlien zei

Wat fijn dat hij het er zo naar zijn zin heeft.
En alweer een mooi bloemstukje.

Marjan zei

De naam Stoffig Dagboek vind ik super bedacht. Wat heb je weer een juweeltje gemaakt. Knap hoor.
Je man heeft een prachtig bloemstukje voor je gemaakt, dat is met liefde gedaan. Fijn dat hij zo goed begeleid wordt, al kan ik me voorstellen dat het je een dubbel gevoel geeft....

Janny de Roo zei

Fijn dat je regelmatig even iets anders aan je hoofd hebt dan zorgen voor je man.(respect Hannie) Gelukkig komen er nog steeds mooie werkjes uit je handen.

miekequilt zei

Je kaart past mooi bij het bloemstuk dat je man maakte. Zo waren jullie toch even samen bezig, lijkt het. Fijn dat hij er graag heen gaat zodat jij even tijd voor jezelf hebt.

Frederika zei

Een mooie omslag is dat geworden.
Fijn dat je man daar goed begeleid wordt. Is voor jou toch een goed gevoel. Hij heeft een mooi bloemstuk gemaakt.
Groeten Frederika

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De bloemen op je stoffige dagboekquilt knallen er als vuurwerk af. Mooi gedaan met die lagen. Fijn dat Gerard het goed heeft op de dagbesteding en jij zo wat momenten voor je zelf hebt. En leuk als hij met een bloemboeket thuis komt.

joke zei

Mooi werkje voor de stoffige dagboeken.