zondag 29 oktober 2023

Alvast kaarten voor Kerst, jam maken! en


Op tijd begonnen, met de kerstkaarten !

Vorig jaar kreeg ik van bianca wat mooie zilveren materialen,
die ik bewaarde voor dit jaar .



Alvast alles bij elkaar gezocht!

Van Pinterest een leuk patroontje gevonden,



In verschillende maten overgenomen...
en een aantal boompjes gevouwen...



en een proef gemaakt...
de tekst is met een screenprint gemaakt..


Ook met resten monoprint geƫxperimenteerd...
en nog wat frutsels die in de kast lagen!


Ook deze met monoprint.
De kleur wat aangepast.



Een aantal zijn er klaar, maar er komt nog bij....
Al probeer ik te minderen?




Tussendoor nog wat jam gemaakt van peren.
Met gember en kurkuma. 
Heerlijk, maar hij is niet stevig genoeg, ook al volgde ik heel precies het recept.

Waarschijnlijk was de geleisuiker al wat te oud.

Maar hij  kan prima in de yoghurt!




Vandaag ook  weer eens begonnen met naaien..
Er lag nog een mooie wollen stof in de krat.
Met contrast stof ga ik er toch een gezellige jas van maken! 



En ook deze week weer een mooi bloemstukje !
Elke dinsdag maakt Gerhard een leuk stukje!

10 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Gelukkig heb je nog wat tijd voor jezelf Hannie. Je Kerstkaarten zijn echt anders dan voorheen, maar nog steeds mooi. Gezellig om iedere week een ander bloemstukje te mogen krijgen van Gerhard.

Bianca zei

Mooie bloemen Hannie!
De kerstkaarten zijn super! Wat fijn om een jasje te kunnen maken!

miekequilt zei

Je bent heerlijk op tijd met je kaarten Hannie. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen. De jam zal vast lekker smaken en is in yoghurt natuurlijk heerlijk.
Mooi boeket weer van Gerhard.
Ik denk dat je jas heel mooi zal worden, fijn voor de winter!

Marjan zei

Het zijn weer mooie kerstkaarten! Leuk de combinatie van de 'strakke' kerstboompjes met de gedetailleerde achtergronden.
Jammer dat de jam niet stevig genoeg is, maar gelukkig heb je er een andere bestemming voor gevonden (misschien ook lekker op ijs, of met cake?).
Succes met je nieuwe jas, het is een wat groter lapje stof dan ik je meestal zie verwerken šŸ˜Š

Alice zei

Vrolijke kerstkaarten en heel leuk idee. Je mag er best trots op zijn.
Ik ben ook weer begonnen met naaiwerk. Het weer zorgt er denk ik voor.

Marlien zei

Alweer zo'n mooi bloemstuk.
Je kerstkaarten zijn uniek

els zei

Dat zijn weer hele mooie, unieke kerstkaarten geworden Hannie. Daar maak je weer veel mensen blij mee.
Ook dunne jam is lekker !
Erg knap dat je weer een jas voor jezelf gaat maken.
Het bloemstuk is ook deze weer weer erg mooi.

Frederika zei

Wat een superleuke kerstkaarten. Je hebt weer een mooi bloemstuk op tafel.

mia zei

Wat een hoeveelheid in je post, mooie kaarten en wat is internet dan toch handig, en Gerhard heeft het denk ik goed als ik naar dit prachtige bloemstuk kijk.

joke zei

Wat een mooie kaarten weer. Heel anders dan vorige jaren. Ik verheug me erop.