maandag 4 april 2022

Van alles tussendoor....


Het is prettig om savonds  bij de tv iets omhanden te hebben ,
en in de goedkope boekwinkel vod ik dit gezellig boek.


Een patroon opgezocht wat geschikt is ,
voor het garen wat in mijn voorraad zit. Niet te moeilijk, 
want dat gaat niet lukken tijdens het kijken naar een spannende thriller!



Deze combinatie leek me wel wat!
ik maak altijd eerst wat beginstukjes , zodat ik even met dezelfde kleur kan haken.
Het is een gemakkelijk tussendoortje, een dekentje dat niet meteen af hoeft te zijn...



Vriendin Thea is aan het verbouwen, dus daar past een nieuw werk in huis!

Met haar geverfde stofjes en monoprints  en ecoprints  die ze hier eerder tijdens een workshop  maakte ,
zijn we aan de slag gegaan. 
Ik heb er al wat motieven ingestikt, en wat vastgezet. 




Dit is de opzet ,waar nog allerlei andere materialen aan worden toegevoegd...
Heeft nog wel even tijd nodig!


 Jaren geleden toen ik nog een modevakschool had ,en ook lingerie maakte,
maakte ik pakketjes van de materialen die nog zijn.
O. a. lycra, elastiek en rekbare kant enz ,
 daar lagen er nog enkele van in mijn lingerie materialen doos.
Dus kon ik nog een set maken . Niet heel gemakkelijk, maar het ging weer prima ,
al was het een hele tijd geleden. 
En toch weer leuk om te doen!
 


Van Bianca kreeg ik weer leuke plotterkaarten, die ik verder afwerkte
met mono print en ander mooi papier.


Ook deze, weer genoeg voorraad. 

Maar de komende tijd weer even de aandacht naar het afmaken 
van het technieken boek, waar ik nog de juiste binding voor moet bedenken...
 

5 opmerkingen:

Marlien zei

Mooie kleurencombinatie voor je deken.
En wat een leuk effect met die geplotte kaarten.

Bianca zei

Wat is er veel moois te zien!
Hard gewerkt!

miekequilt zei

Zelf een lingeriesetje maken? Wat geweldig knap dat je dat kan. Haken is zeker lekker om bij de tv te doen, je hebt een leuk patroon met gezellig garen.
Verder is er weer veel te zien bij, ik heb bewondering voor al je creativiteit en activiteit.

Janny de Roo zei

Eén maal een bezige bij, altijd een bezige bij laten we maar zeggen en eentje die van alle markten thuis is.....Dat je kunt haken tijdens een serie....ik kan het niet....!!

mia zei

Het maken van een BH wel eens gedaan, ook wel eens een badpak geprobeerd, dat was geen succes. Maar haken tijdens detectives heerlijk net als breien, mooie kaarten van Bianca en van jou.