woensdag 20 april 2022

Love letters, en oud werk...




bij de Artbook sisters is het thema voor het 2 de kwartaal  "Taal"
 Ik koos een boekvorm van de workshop die ik volg bij Joke...
Een "triangulair "boek 


Een mooi vel Japans papier was het begin. Niet gemakkelijk,
met al die vezels erin!


Met screenprint en sjablonen tekst en letters erop gezet.


De kaft is van gekreukeld pakpapier met goudverf.
Letters van karton .


Het vouwen was een secuur werk!

Ergens heb ik niet  de juiste werkwijze gevolgd,
 maar ben toch tevreden over het resultaat.






In de kast vond ik nog wat oud werk, dit is uit 1987!
Ik volgde toen een cursus textiele technieken...

We werkten toen met allerlei   " luxe '" stoffen en geverfde kant.
Deze laatste werkjes zijn nooit afgemaakt...
Daar gaat nu dus verandering in komen! 



Ook dit, toen al werkten we met spijkerstof!

Er zit veel handwerk in , de naaimachine gebruikten  we niet.

Nu dus wel ,bv. voor miniquilts?

Ik ga er echt aan beginnen!


 

7 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een mooi vormgegeven boek!
Leuk die oude werken, wat ben je al heerlijk lang bezig.

miekequilt zei

Wat een prachtig boek. Liefde mag zeker in goud geschreven worden.

Bianca zei

Het boek is heel mooi!
Mooi werk is tijdloos. Leuk om dit op te pakken!

els zei

Wat een schitterend "LIEFDE" bokje is het geworden. Wat blijf je toch lekker enthousiast bezig met steeds weer mooie nieuwe resultaten.
Leuk dat je ook je oude werkjes uit de tachtiger jaren weer gaat opnemen. Ik heb ook nog steeds oud werk van mijn 2e graads textiel opleiding begin jaren 80 liggen. Het is al aan het verweren hier in dit klimaat en ik haal het regelmatig tevoorschijn om er iets mee te doen, maar leg het even zo vaak weer terug. Ben erg benieuwd naar jouw creatieve uitwerkingen.

mia zei

Wat een prachtig boek is het geworden, knap dat vouwwerk. en mooi dat gevonden werk uit 87, toen al met spijkerstof, dat materiaal vergaat niet en blijft dus op je wachten tot je er weer iets bijzonders van gemaakt hebt.

Janny de Roo zei

Steeds weer verbazing over wat je allemaal doet en al hebt gedaan. Mooi hoor !

Anoniem zei

Prachtig werk laat je steeds zien.
en mooi dat je "oud werk" erin verwerkt.

gr.Gerrie