dinsdag 1 februari 2022

Vogelplezier en ik hou van Holland!


Vogeltellen was ik vergeten, maar kijkplezier genoeg in de tuin!
Op een mooie monoprint 
 zette ik een kale boom , van fabricpaper , uit mijn oude voorraad..
Met gaas en mini wolballetjes een voerzakje gemaakt , en de vogeltjes erin gestikt!



Een detail.  en nog wat borduursteken aan de takken.

Een gezellig tafereel in deze regenachtige maand!




Bij de Artbooksisters is het thema "je favoriete vakantieland."
Maar aangezien wij met een man met Alzheimer , die bovendien nog heel slecht loopt ,
en al jaren niet meer ver weg kunnen , werd het ik hou van Holland!
De klompjes hingen aan de Gispen paraplubak..



Op dun karton zette ik stof  met monoprints. en sneed er vierkantjes van.


de andere kant  van de kaartjes kregen leuke grappige afbeeldingen,
 van internet.. 15 in totaal,  Er zijn er nog veel meer, maar dat past niet in het doosje?

 Die werden met een zigzag steek op bovenstaande manier 
aan elkaar gestikt, zodat ze nog gevouwen konden worden...


zoals hier.



 een klein overzicht,,,


Nog een grappig doosje gemaakt, en beplakt met onze 
Hollandse wolkenluchten.


en zo passen ze er mooi in.!

Een leuke herinnering aan onze uitstapjes in ons eigen landje!!
 Het idee voor dit boekje en doosje heb ik gemaakt naar aanleiding van 
de boekjes workshop die ik online volgde bij Joke Hardenbol...


6 opmerkingen:

Marlien zei

Wat veel moois weer!

miekequilt zei

Wat een mooi quiltje met die vogels.
Het “ ik houd van Holland” werk is natuurlijk Prachtig. Wat heb je dat toch weer mooi bedacht en gemaakt.

Bianca zei

De dagboek is zo schattig!!!
Het boekje is een geweldige toeristisch doe boek geworden. Wat kunnen we toch veel leuke dingen doen in Nederland!

els zei

Wat een vrolijk vogel quiltje en een prachtig :"Ik hou van Holland boekje". Daar kun je inderdaad met veel plezier nostalgisch naar kijken. De opbergdoos is ook zo mooi!

Marjan zei

Je vogelwerk vind ik prachtig! Mooi zoals je de verschillende materialen hebt gecombineerd. Het voer vind ik heel goed bedacht. De vogeltjes zelf zijn super gelukt!
Je Holland uitwerking vind ik ook mooi. De manier waarop je het verwerkt hebt, is nieuw voor mij. Wat een geweldige manier om uitstapjes uit het verleden zo te verwerken. Ik hoop dat je man er ook van kan genieten.

Janny de Roo zei

Ik verbaas me er telkens weer over, waar jij je leuke ideeén vandaan haalt. Dat boekje vind ik echt een vondst en we hoeven toch ook niet altijd naar het buitenland om iets moois te kunnen zien of bekijken. Super gedaan, ook die vogeltjes !