maandag 23 augustus 2021

nog eens punch , en borduren


Samen met vriendin Thea maakten we enkele punchlapjes .

Ze wilde er graag tasjes van maken , voor haar dochters.

Was nog even wat werk om al die restjes ,
tot een lap te punchen op een organza laag!

Maar het is goed gelukt, en het zijn lieve tasjes geworden ,
met een voering van geverfde katoen .
mooie koorden al hengsel.
en een punch bloem erop!




Een tijdje geleden liet ik dit boek zien met bijbehorende lapjes,
om met stof te bewerken. 
 Het boek stond al jaren in de kast!
Met stof was niet zo mijn idee  dus ben ik aan het borduren geslagen afgelopen winter.




 De geborduurde stukjes lagen ook weer in de kast .
Het werd tijd om  er iets mee te doen!



Dit is het geworden..
Moet nog wel gequilt worden, dat is het volgend doel!
Wil ik met de hand doen....
 

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke tasjes hebben jullie gemaakt. Leuk voor de dochters van Thea. En wat een goed idee om de lapjes te gaan borduren. Het is een enige quilt geworden.

Janny de Roo zei

Doen waar je je goed bij voelt....leuke tasjes geworden.

conny's quilts en creaties zei

Leuk idee om de lapjes te borduren en zo in een quilt te verwerken.

Marlien zei

Dat boek had ik ook ooit, met lapjes en al gekocht op een rommelmarkt.
Heb het uiteindelijk ook weer ongebruikt verkocht.
Leuk effect zo met borduren.

Bianca zei

De quilt is mooi en vrolijk!
De tasjes zijn heel leuk geworden!

els zei

Schattige tasjes zijn het geworden, daar zijn Thea's dochters vast heel blij mee.
Leuke quilt met die geborduurde lapjes.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuke tasjes met dromerige stofjes.