maandag 9 augustus 2021

Leuke dingen tekenen ,en dagboekje Augustus.


Deze toepasselijke tekst printte ik op een monoprint ,
en tekende er een mooie bloem bij!

 Omdat er niet zoveel leuke dingen gebeuren in deze coronatijd,
besloot ik toch iets van wat er in in mijn omgeving is te tekenen.



In dit boek wat ik kreeg van Bianca !


Ik liet het al eens zien met de fraaie kaft die ze maakte!




Alle bladen met waterverf bewerkt , met een techniek,
 die ik al eens eerder liet zien.

 Op een plastic sheet met waterverf  druppels , 


Op het papier leggen en aandrukken..
Zo krijg je een mooie ondergrond om op te tekenen!

Omdat ik telkens maar  2 bladzijden  blad kon doen ,
gebeurde dat steeds tussendoor!



Als eerste de ganzen in ons park,
 waar ik regelmatig wandel met mijn echtgenoot.


  

Natuurlijk ook de bloeiende bermen hier in de stad !




En ook de olympische spelen in Tokyo,
 waar ik iedere dag de samenvatting van keek op de tv.


Er  zijn nog veel bladzijden leeg in het boek  die hoop ik nog te vullen,
 met leuke dingen!





Voor augustus maakte ik een dagboekje van de bloeiende bermen ,
waar ik ook een tekening van maakte...
maar dan op geverfde stof!

met een screen de ( flatgebouwen  ) langs de lanen geprint.


De bloemen  gestikt en geborduurd.


En met kraaltjes versierd!
Het is steeds een lust voor het oog, als ik hier in de buurt langs rijd!


 

8 opmerkingen:

Marlien zei

Ikben zo.saai he, want ook hier weet ik niets anders te zeggen dan:
Mooooooi!

Bianca zei

Inderdaad, heel mooi!
Wat fijn om het boek zo te vullen!

miekequilt zei

Wat een mooi boek kreeg je, en het wordt goed gebruikt!
Het augustus quiltje is een plaatje. Fijn dat je nog met je echtgenoot kunt wandelen in jullie mooie omgeving.
Ik blijf je inspirerend vinden.

Janny de Roo zei

Bewondering voor je mooie werkjes, die toch in een heel moeilijke tijd hebt gemaakt. Fijn dat jullie nog samen kunnen wandelen Hannie.

Marjan zei

Wat een leuke idee om een boekje over de omgeving te maken. De achtergronden zijn heel mooi geworden en passen goed bij de sfeer die je tekent.
Leuk om in het augustusboekje de bloemenbermen terug te zien, maar dit keer dan gemaakt met mooie fijne steekjes. De achtergrond is ook hier goed gelukt. Ik heb niks met flatgebouwen maar zo in combinatie met de geborduurde berm doen ze het héél goed! ;o)

mia zei

Oh en ik maar zoeken naar inspiratie en dan zie ik je mooie boek van Bianca en je bewerking van de pagina's met waterverf en dan die prachtige bermen, zucht ik blijf maar zoeken.

Joke Hardenbol zei

Wat kun je mooi tekenen. Een vrouw van vele talenten.

els zei

Wat een leuke tekeningen in je boekje. Daar wordt je gewoon blij van.
Je augustus quiltje is ook al zo heerlijk zonnig en kleurrijk.