woensdag 8 september 2021

mythen en sagen


Voor het 3de kwartaal van dit jaar  bij de artbooksisters  mocht ik het thema kiezen..

Omdat ik erg hou van Griekse mythen en sagen koos ik voor 
het verhaal van Jason en Medea
 "Jacht op het gulden Vlies"

Een grote klos gaf ik met een soort  goud pasta ,"Treasure gold"  
wat ik echt al  20 jaar in de kast had liggen,
"en nog heel goed bruikbaar" een mooie gouden kleur.

Op zwarte lutrador werden de hoofden van Jason en Medea ook met bronskleurig lutrador gestikt 
en wat geborduurd.
 Over de hele lengte een gouden koord en met transferfolie nog meer bewerkt.



Het verhaal gaat dat ze met het schip de Argos de jacht inzetten , 
om het gulden vlies te bemachtigen. 
dus ook het zeilschip met de roeiers ingestikt , en met neocolors bewerkt.


De lange strook rondom verhit om het er wat oud te laten uitzien ,
en wat turquoise accenten met oude teksten toegevoegd.



Nog een logo van de argonouten?
en landkaarten van de route op stof geprint.
De foto's kreeg ik door het transparante van de lutrador niet zo duidelijk. 
 
Ik maakte al jaren geleden eens een werkje over dit verhaal. 
Heel leuk om te doen!
 

5 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ik ben niet zo bekend in de mythen en sagen, maar het werk vind ik prachtig. Knap dat je dat kunt omzetten in deze materialen.

els zei

Prachtig werk is het geworden en zo mooi het verhaal erachter. Echt iets om trots op te zijn.

Bianca zei

Schitterend!
De kleuren, de figuren en het verhaal.

miekequilt zei

Hannie, het is echt schitterend. Zo’n oud verhaal in moderne stoffen en die prachtige kleuren. Een echt kunstwerk.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een prachtig werk. Mooi thema en zo speciaal uitgevoerd. Iets om echt in het echt te willen zien.