dinsdag 2 februari 2021

Nog meer doosjes, en mooie mappen!


Na de sneeuwverf sessie van Bianca, waarbij ze prachtige  resultaten had, 
kreeg ik een fraaie lap met kant, garen, en fluweel .
Ik wilde er mappen van maken,
(Heb ik nooit genoeg!) 


De eerste opzet, waarbij ik alles gebruikte , 
met nog wat eigen toevoeging van gaas en  bedrukte organza.
Was wel even puzzelen om het naar mijn zin te krijgen...


Eén map klaar!  Met de hand alles vastgezet , 
en versierd met borduursteken en kralen.

De tweede volgt , is ook al haast klaar..
Een voor Bianca, en de andere
 kan ik mooi gebruiken voor mooie kaarten  die ik kreeg ,
met mijn verjaardag!
Ook nog een extra presentje  bij de fraaie lap,
prachtige kaarten.

Zie hieronder.


ik ben er blij mee!!

Eén persoon mag je op bezoek  krijgen,
 maar het is geen regel dat je niets mag doen ?
Dus...


Dus zette ik vriendin Thea aan het werk.

Ze wilde graag nog wat doosjes maken!


Dus... verfde ik in het weekend wat stukken voor.
Hierboven met zeefdruk en een bladmotief in organza .


Hier wat meer kleur. en stempel afdrukken..


Ook deze met een print op de computer, en een mooie vlinder.

 De motieven worden met de soldeerbout uitgesneden .

En zie hier het resultaat!


Zijn ze niet mooi geworden?

 Het doosje linksboven is nagemaakt van een bestaand doosje,


Zoals dit...

Ondanks de maatregelen hebben we toch een leuke middag gehad. 
Ik dus met mondkapje op!
Hopelijk komt er nog een tijd, dat dit niet nodig is?

7 opmerkingen:

Marlien zei

Oh wat leuk die doosjes!

miekequilt zei

O Hannie, wat heb je weer mooie dingen gemaakt. En wat heerlijk dat jullie samen iets konden doen. Langzaamaan mag er meer, en ooit mogen we ,hopelijk, weer bij elkaar op bezoek.

Bianca zei

Heel gezellig om samen zulke mooie doosjes te maken!
Echt een cadeautje.
De map is super!

Janny de Roo zei

Ja bezig blijven is een noodzaak, anders kom je snel in een depressie in deze tijd. Fijn dat je weer iemand vond die met jou aan de slag ging. De mappen zijn echt jouw dingetje en de doosjes zijn ook weer geweldig mooi geworden.

mia zei

Natuurlijk creëer je samen op een afstandje prachtige dingen,
mooie lappen, mooie doosjes en met Thea een fijne en creatieve dag en zo moeten we deze periode maar door.

els zei

Wat heerlijk om deze mooie resultaten weer te zien en wat fijn dat je af en toe iets samen kunt doen. Zowel map als doosjes zijn prachtig. Ik vroeg me af wat voor materiaal je gebruikt had voor de versieringen, die met de soldeerbout zijn uitgesneden?
Je creativiteit kent geen grenzen en hopelijk komt er over niet al te lange tijd weer een mogelijkheid om, zoals hier, weer zonder mondkapje door het leven te gaan.

joke zei

Wat een prachtige resultaten weer.Gelukkig heb je nog altijd van alles te doen om deze rottijd door te komen.