zaterdag 13 februari 2021

Dagboekje en allerlei ander klein werk.



Het dagboekje voor Februari bij de stoffige dagboeken ,
is een landschapje dat ik met Bianca wilde maken. 
Zij met organza en ik met gazen, ieder gewoon thuis. 

Aanvankelijk wilde ik een kleuren landschapje maken, 
maar dat leek me in deze witte wereld niet zo toepasselijk.

Dus alle witte gazen en ander materiaal tevoorschijn gehaald
Lutrador, allerlei gaas ,bubbeltjes plastic, enz
 hier  en daar een zwart accentje. en wat borduursteken,
alles met de hand vastgezet.
dubbel plezier van de sneeuw, 
maar hij  is al aardig aan het dooien!



Toch overstag gegaan met het sneeuwverven,
al was ik het niet echt van plan.
 3 vergieten gevuld en op een emmertje gehangen,
een lek lap eronder in.
ook kanten kleedjes en ander kant erbij gestopt.
Het resultaat valt me niet tegen.
4 grotere lappen van 80 x 75 
en wat kleinere .



Omdat er nog wat geverfd lutrador lag, 
nog een paar kleine lieve doosjes ervan gemaakt!
 altijd leuk als klein cadeautje.
de lutrador is geverfd met inkt ,
en daarna geprint en gestempeld.

 de vlindertjes van lutrador met enkele lagen organza.
en met de soldeer bout uitgesneden.




Bij het tijdschrift Vezel kreeg ik 2 spelden die bewerkt kunnen worden.
de bedoeling was om je spelden te dragen bij het textielfestival
 maar helaas wordt dat nu een online gebeuren.

 De  bovenste heb ik bewerkt met  gehaakt ijzerdraad en kralen,
 gazen , lutrador en grote kraal .
 

In het tijdschrift stonden leuke voorbeelden voor de spelden ,
maar ik bedenk liever zelf iets.


Deze is van geverfd tyvek ,
en verhit lutrador .
ook weer versierd met kralen en glazen blaadjes.
De fotos kunnen worden opgestuurd naar het tijdschrift. 

In het tijdschrift staan regelmatig fijne leuke technieken,
 die  erg leuk zijn om toe te passen!
 

6 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een ware kunstwerkjes laat je zien!
Ik kom een hoop woorden tegen die ik niet ken, maar gelukkig kan ik wel heerlijk genieten van de foto's!

joke zei

Wat een mooi rustig landschapje. en wat een prachtige spelden. Ik moet ook eens op zoek naar die speld.

Bianca zei

Wat is toch heerlijk dat we sneeuwpret hebben met verven. De lappen zijn prachtig!
De dagboek is super! Ik ben nog even bezig met borduren...
Ook de spelden zij er mooi!

Janny de Roo zei

Het is de kunst om bezig te blijven in deze tijd, maar daar heb jij geen moeite mee.....enorm leuke werkjes weer...!

miekequilt zei

Wat zijn die stekers mooi geworden. Die ga je vast wel dragen. En je andere werk is ook prachtig, ik vind onze hobby bijna geen hobby meer maar eerder een levensbehoefte.

els zei

Wat een prachtige spelden heb je gemaakt. Je doosjes zijn om verliefd op te worden en het witte landschapje is ook weer bijzonder.
Wat een talent!