vrijdag 26 februari 2021

Verven in zakjes! mile á minute ,en nog wat kaarten.


Van alle kanten hoorde ik dat men aan het sneeuwverven ging, 
een paar weken geleden. Ik ook!

Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het verven in zakjes. 

Kijk maar eens hierboven hoe mooi de resultaten zijn!
Dit keer zijn de lapjes 50 x 50 cm 



Nog altijd gebruik ik de low water methode.

De stof eerst voorweken en laten drogen, in kleine zakjes proppen,
en er een pollepel sodawater opscheppen. 
Dan enkele kleine schepjes aangemaakte verfpoeder  erop,
dit keer gebruikte ik verfkleuren die ik kreeg van Bianca .
bv oranjerood ,koningsblauw  roodbruin enz.

Ik ben echt blij met de resultaten!





 Enkele jaren geleden begon ik met sparen van repen stof,
 die overbleven van een project, en maakte daar een quilt van.
 Ook nu  weer zat mijn lade vol 
Telkens tussendoor stikte ik wat stroken aan elkaar, 
en  sneed er 12 inch blokken van.




Met zwarte stof zette ik ze aan elkaar, met rode blokjes ertussen.
 nu ben ik bezig met het quilten.
Wat nog niet meevalt met zo'n grote quilt, 
190 x 140 cm .
 Bijna klaar voor stichting Verdanda!





Vorig jaar kreeg ik van Coby Bakker een stuk pailletten stof.
 Hier en daar wat gebruikt, bij kleine projecten.
Maar van de rest maakte ik deze kaarten. 




Een stukje lutrador eronder, en wat losse pailletten erbij geplakt,
om een mooie resultaat te krijgen.
Met goud lintjes afgewerkt.
 Weer wat leuks verwerkt!
Ik moet maar regelmatig in de laden kijken,
kom ik steeds weer op nieuwe ideeën! 



Nog twee mooie kaarten!


Naar aanleiding van onze op afstand doemiddag ,
kreeg ik van Bianca deze mooie organza kaart, heel fraai geborduurd!


En deze van Conny naar aanleiding van een idee wat ik haar stuurde!
Allebei weer erg leuk om te krijgen, in deze saaie tijd!

10 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ondanks..of mede door deze saaie tijd, maak je toch steeds weer gezellige werkjes Hannie....de kaart van Bianca komt mij erg bekend voor...hahaha....(ik mocht er ook al eentje ontvangen, een ietsje anders dan de jouwe).

Bianca zei

De geverfde stof is prachtig!!!
De kleuren zijn schitterend en ook de tekening in het stof.
Dat gaat een mooie quilt worden.

Wat fijn om van de vele repen zo’n mooie quilt te kunnen maken.
Kaarten maken is en blijft leuk!

Marlien zei

Slaap jij wel eens.
Ik ben altijd weer onder de indruk van je enorme productie.
En altijd zo mooi.

els zei

Wat zijn je geverfde lappen weer mooi geworden. Wat blijf je toch enthousiast bezig. Goed idee om van al je overgebleven repen stof een quilt te maken. Zo kunnen we toch steeds alles weer gebruiken. De kaarten van de paillettenstof zijn ook weer bijzonder mooi. Bovendien een pluim voor Bianca en Conny voor hun prachtige kaarten.

miekequilt zei

Ik vind zelf geverfde lappen toch wel het mooist. Je hebt weer een lekkere voorraad, dus voorlopig zul je je niet vervelen. De kaarten van pailetten zijn mooi geworden. Leuk om weer te versturen.
En dan had je ook nog tijd voor een quilt voor het goede doel, je bent zo’n inspiratie!

Marjan zei

Verven in sneeuw was voor mij nieuw,maar het verven in zakjes ook! Wat een leuke techniek en wat een mooie resultaten!

Hannie de Beer zei

Dankje . Als je graag wilt Marjan, stuur ik je het verfrecept!

joke zei

Wat een mooie lappen weer. Maar waarom eerst voorweken en dan weer drogen? Ik ga dit ook eens proberen.

mia zei

De lappen zien er weer prachtig uit, inderdaad sneeuwverven is leuk maar de zakjesstoffen zijn mooier. En prachtige kaarten vooral die van organza is bijzonder mooi gemaakt

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat heb je weer veel gedaan. Het verven van kleinere lappen vind ik ook beter gaan in zakjes of jampotjes. Maar het blijft leuk om te sneeuwverven. Misschien omdat het maar weinig kan.