woensdag 20 januari 2021

mini artboekje en parfait verven

 


Bij de Artbooksisters was dit 1 ste kwartaal het thema "Bont"

Toevallig kreeg ik van Conny een leuk You tube filmpje van een mini boekje .
 Van allerlei bontgekleurde monoprints maakte ik de pagina's..


Heel eenvoudig, op deze manier met 3 gesneden  blaadjes 8x 6 cm 
Ik heb  er een  flink aantal gemaakt!


Op een jute lint allemaal opgestikt , ( met het ritssluiting voetje!)


Van repen gescheurde stof aan elkaar geplakt, draaide ik een leuk koord. 
Leek me wel bont genoeg zo bij elkaar!


Parfait verven!
Omdat ik te laat was met de sneeuw bij elkaar te halen, en de sof voor te weken,
werd het verven in de pot!


Als eerste ging in de pot de mislukte sjaal van een tijd geleden.
Toch zie je de bloemen en bladeren nog goed er doorheen .
Dus nog best geslaagd nu!


Een lap stof met 3 lagen batist die op elkaar zaten  ging er bovenop .
Ik kocht de lap jaren geleden!


Zo zaten de laagjes aan elkaar....


In de ander pot 2 grote lappen tjeeka Zonder eerst te weken in soda ,
krijg van deze stof een bijzonder effect .


Ook bij deze.
De bedoeling is, bij tjeeka om de lappen nog een keer te verven met één kleur.
Maar dat ga ik dus niet doen!
Zo vind ik ze heel mooi ...  
Ik heb al een idee wat ze gaan worden!

9 opmerkingen:

Marlien zei

Alweer zoveel moois

mia zei

Leuke bonte boekjes zijn het geworden, handig om de rug van jutelint te maken. er lag hier zo veel sneeuw dat er nog geen kopje er van te gebruiken was. maar er zijn gelukkig nog veel meer mogelijkheden om met verf aan de gang te gaan.

Marjan zei

Het verven van de stoffen met voor mij onbekende termen lijkt echt op goochelen 🙂. Het eindresultaat is inderdaad heel mooi dus heel begrijpelijk dat je er niet nog een keer met één kleur overheen gaat!
Je miniboekje vind ik geweldig goed gelukt! Wat een slim idee om de hoofdstukken aan de jute vast te naaien.👌🏼

Bianca zei

Wat fijn Hannie dat de sjaal nu mooi is!
Goed idee om die zo te verven.
Het boekje is zo leuk’

els zei

Wat een mooie verfresultaten heb je weer. Ben benieuwd wat voor prachtigs dat weer op gaat leveren. Je bonte boekje is ook bijzonder.

miekequilt zei

O wat suf, ik heb helemaal niet aan sneeuwverstuiving gedacht. Maar als het weer gaat sneeuwen hoop ik ook nog te kunnen gaan verven. Je hebt weer een mooi boekje gemaakt, Hannie. Wat fijn om steeds bezig te kunnen zijn hè.
Fijn weekend.

miekequilt zei

sneeuwverstuiving ? Ik bedoel natuurlijk snneuwverven

petronille zei

Wat een lief klein boekje. Handig om het aan de jute vast te naaien. Heb je de jute dan eerst verstevigd? Ik ga dit eens verder uitzoeken.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuk je verfresultaten te zien. En het bonte boekje. Hier was wat meer sneeuw . Moet de resultaten nog fotograferen bedenk ik me nu. Fijn je zo bezig te zien.