zondag 14 april 2024

Tyvek en foam bewerken! En bijzondere kaarten van Bianca


Omdat mijn voorraadje frutsels bijna op was,
eerst weer wat foam bewerkt.
gewoon  knutsel foam!
met de heatgun verwarmd en een stempel erin gedrukt.
Was nog niet gemakkelijk, met snel werken , lukte het wel. 
Jammer dat ik maar twee handjes heb!


Nog wat meer...


Alle stukjes met metallic verf behandeld. 
Fijn om te gebruiken!




Ook de tyvek stukjes eerst verhit en geverfd.




Daarna met texolit  een korrelig goedje wat plakt ...
en transfer folie in mooie kleuren op de stukjes gestreken .
Wat een geluk dat ik nog zoveel voorraad heb van al die spulletjes.


Hier het resultaat! De glans  zie je niet goed op de foto.

Enkele heb ik al kunnen gebruiken in de collage van week 3


Bianca is wel wat vlugger met kaarten maken  dan ik! 

Hieronder haar prachtige resultaten!


Allerlei attributen heeft ze gebruikt van wat we maakten op onze hobbymiddag,
o.a. geschept papier en de denimkralen!


Ook hier prachtige werkjes met geschept papier , gaas,
papier reliëf, en kleine ornamentjes! 


Deze serie met o.a. vouwblaadjes en kralen van gespoten papier.
Een lust voor  het oog!

Wordt vervolgd..
Dan hoop ik mijn kaarten te laten zien!


 

6 opmerkingen:

Marlien zei

Ik zat me toevallig laatst af te vragen van wie ik dat foam vormen ook weer geleerd had 😄

Bianca zei

Hard gewerkt Hannie met foam en tyvek!
De kaarten komen vast en zeker.
Ik zat in een fijne flow met kaarten maken.

Frederika zei

Wat een prachtige resultaten. Dat met de foam, moet ik ook maar eens proberen. Foam genoeg in huis. Dank voor devuitleg.

Josephine zei

Wat een fantastische resultaten zie ik hier voorbij koen Hannie, en vooral
ook om dit soort dingen met iemand samen te doen lijkt me heel erf fijn.
Ht zijn letterlijk allemaal kleine kunstwerkjes geworden, erg mooi!!!

Janny de Roo zei

Ik heb ook eens geprobeerd om foam te vervormen, maar vond het inderdaad niet gemakkelijk. Het koelt zo snel af. Daarna probeerde ik het met de strijkijzer (uiteraard met bakpapier ertussen) maar dat was ook geen succes. Jij mag blij zijn dat het je toch gelukt is om zulke mooie vormen te krijgen.De tyvekbewerking is ook heel mooi.

joke zei

Je kan weer even vooruit. Ik doe dat nooit meer dat foam vormen, ik zal er toch ook weer eens mee aan de slag gaan. Kan ik ook goed in junk journals gebruiken.