zaterdag 10 oktober 2020

prints borduren en verwerken ,en nog meer klein werk.



Van de prints met grassen en bladeren,
 ben ik er een aantal al gaan borduren. 

Ik wil er een soort tegels van maken ,
en die aan elkaar verbinden tot een tableau.
de boven staande zijn klaar .


Het is een leuk maar een tijdrovend werk,
al is dat plezierig om te doen nu het weer slechter is...


Deze is wat intensiever geborduurd.


Soms zijn wat steekjes al voldoende,


Deze weer heel anders.
Zo komen ze alle 20 aan de beurt...







Bianca wil van haar prints boekpaginas maken, is al begonnen 
met borduren.
Maar er volgen nog veel meer bewerkingen 
Ik laat ze toch even zien, hoe we toch totaal verschillend werken!



altijd fijn om veel keuze in borduurgaren te hebben,
dus verfde ik een aantal spindels met dmc katoen 
 In twee bakken met keukenrol eronder werkte het fijn,
 door de procion erop te druppelen.
En je houd nog mooi bruikbaar papier over!


Zo zijn ze geworden na  het spoelen.
Weer een aantal mooi gemêleerde garens!


 In plastic mappen opgeborgen!





Een leuk model fotomapje lag er nog,
 waar van de kaft wat versierd mocht worden.

Met een rest fabricpaper  die met inkt en zijdepapier was bewerkt,
beplakte ik de omslag. 
Een collage op de voorkant..



Er binnen in , fotos van mijn werkjes....


tot slot...


Een mooie kaart van Coby Bakker.
 Op vilt met oplosbaar vlies, op lutrador geplakt..
Ze stuurde meteen de werkwijze mee!


8 opmerkingen:

Bianca zei

Wat gaaf om zelf uw borduurgaren te verven. Komt nu goed van pas.
Inderdaad, tijdrovend, maar zo mooi!!!

joke zei

Dat moet ik ook eens gaan doen garen verven. Nu ik bij Brigitte Eertink op viltles zit zal dat daar wel gaan gebeuren denk ik.

conny's quilts en creaties zei

Bedankt voor dit inspirerende blogje. Prachtige werkstukken.

els zei

O wat zijn je bladeren en grassen prints nog mooier geworden door het bewerken. Inderdaad ook zo verschillend. Het is te zien dat je er plezier aan beleeft. Goed idee om je garen op deze manier te verven. Je blijft me inspireren.

mia zei

Wat zien je prints er weer prachtig uit, het tableau zal er bijzonder uit zien. En wat een verzamelmap met borduurgarens, een slim idee.

miekequilt zei

O Hannie, wat is het weer mooi allemaal. Je energie en creativiteit lijken onuitputtelijk.

Janny de Roo zei

Heb weer genoten van je mooie werkjes en uitleg.

Anonymous zei

Het leven is een mysterie met veel vragen die beantwoord moeten worden, met welke problemen sta jij op aarde?
Heeft uw man of vrouw uw leven verlaten zonder enige goede uitleg waardoor u in de war raakt en u ze terug in uw leven wilt? Dr. Ajayi is de juiste man voor de job, hij is een krachtige spreukmaker gezegend door zijn voorouders en door de goden geaccepteerd als hun spreekbuis op aarde, Dr. Ajayi hielp me mijn gebroken huis te redden door mijn man terug te brengen met zijn krachtige spreuk . Ik en mijn man waren 9 maanden gescheiden zonder communicatie, maar met de betovering van dr. Ajayi is hij terug en zijn we weer een gelukkig gezin. Neem contact op met Dr Ajayi, de spreukgieter als je met levensproblemen wordt geconfronteerd en je een snelle oplossing nodig hebt. Viber of Whatsapp: + 2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com