zondag 25 oktober 2020

middag met bianca en nog wat experimenten....


Ons oorspronkelijke plan was, om een zijden sjaal te verven ,
met procion verf  en verdikker.
Bianca koos voor een grafisch dessin....

We werkten weer gewoon voor zich, ieder thuis!


Ik tekende bloemen en bladeren . 
We werkten met een tuitflesje en kwast .
Nadat we  er veel werk in  hebben gestoken ,
was het resultaat niet was wat we voor ogen hadden! 
dus hebben we het hier bij gelaten.

 Over een poosje komt het vervolg!




Met de verf die we over hadden, maakten we zeeframen vol . 
Op een abstracte manier.
 Hierboven mijn ramen .


en deze zijn van Bianca


De volgende dagen werden ze op stof afgedrukt.



De afdrukken van Bianca op stof!


 En na het spoelen.!!
 Ze zijn erg licht geworden, maar toch heel bruikbaar!
Ze maakte van de eerste linksboven een mooi dagboekje!




Hier nog even mijn afdrukken , die ik in de  wasmachine stopte .
Niet echt helder, maar toch wel bruikbaar.
Eentje heb ik al gebruikt voor een dagboekje. 
Binnen kort te zien...

Ondanks alles toch een wel besteedde middag!
 Proberen en experimenteren geeft ook best leuk resultaat!






Omdat ik met de kerstkaarten wil beginnen . en al wat ideeën klaar heb .
maakte ik nog een pan vol ecoprints.


Ze zijn prachtig gelukt! Met bladeren o.a. van de tuingeranium ,
 vrouwenmantel  ,beukenblad en gewoon van de esdoorn.


Enkele van dichtbij...
Om een mooier resultaat te krijgen haalde ik de bladeren ,
 eerst door een badje met enkele korreltjes ijzersulfaat.


De blaadjes van de tuingeranium en lupine 
geven een zeer verschillend resultaat!
 

7 opmerkingen:

Bianca zei

Inderdaad Hannie, proberen en experimenteren... Het is bijzonder leuk om te ontdekken wat het doet.
Ook al pakte het nu anders uit dan we gedacht hadden, het geeft wel nieuwe mogelijkheden. Dat is leuk!
De eco afdrukken zijn prachtig!!!

Marlien zei

Wat jammer dat het niet naar wens werd.
Kun je er de vinger op leggen waar het aan lag?

els zei

Soms leer je er nog meer van als het niet helemaal lukt zoals je gedacht had en af en toe zijn de experimenten nog beter bruikbaar dan wat je in je hoofd had.. Dus wie weet wat er nog uit komt.
Je eco afdrukken zijn schitterend. Daar kun je weer lekker mee aan de slag,
Wat blijf je toch enthousiast bezig. Petje af!

Janny de Roo zei

Ook met probeersels en mislukkingen kunnen jullie wel uit de voeten. Gaat vast lukken !

miekequilt zei

Wat leuk om weer samen, Ali’s het op afstand, samen te werken en te ontdekken . Jammer dat het niet ging zoals jullie hoopten, maar jullie hebben zoveel fantasie dat er toch weer iets moois uit jullie handen kwam. Leuk hoor.

mia zei

Ook als zijn er missers, volgens mij kunnen jullie daar over een poosje wel wat mee doen, daar twijfel ik niet aan. En weer prachtige afdrukken voor de wenskaarten.

Anonymous zei

Het leven is een mysterie met veel vragen die beantwoord moeten worden, met welke problemen sta jij op aarde?
Heeft uw man of vrouw uw leven verlaten zonder enige goede uitleg waardoor u in de war raakt en u ze terug in uw leven wilt? Dr. Ajayi is de juiste man voor de job, hij is een krachtige spreukmaker gezegend door zijn voorouders en door de goden geaccepteerd als hun spreekbuis op aarde, Dr. Ajayi hielp me mijn gebroken huis te redden door mijn man terug te brengen met zijn krachtige spreuk . Ik en mijn man waren 9 maanden gescheiden zonder communicatie, maar met de betovering van dr. Ajayi is hij terug en zijn we weer een gelukkig gezin. Neem contact op met Dr Ajayi, de spreukgieter als je met levensproblemen wordt geconfronteerd en je een snelle oplossing nodig hebt. Viber of Whatsapp: + 2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com