donderdag 23 april 2020

punch borduren en tekenen



1ste probeersel

In een vorig bericht liet ik wat punchwerkjes zien die ik terugvond
met het opruimen van de kasten.
 En kreeg ik een idee om ze te bewerken naar aanleiding 
van een artikel in het tijdschrift Vezel


 Een heel fijne techniek bewerkt door  Mariet Rankenberg op haar eigen fraaie wijze!

 De link was dus snel gelegd , het werd lintboorduren!
 Niet op geverfde stof maar op mijn punchlandschapjes.



Naarmate de werkjes vorderden lukte het steeds beter.



hier in totaal andere kleuren.


Ook deze lukte beter.


 de laatste ...
 Met dank aan Mariet voor dit fijne artikel!

Ze zijn vanmorgen alweer op de post gegaan naar lieve vrienden 
en familie die nu met de corona beperkingen wel iets gezelligs kunnen gebruiken !

 Alles bij elkaar weer leuk om te doen, en weer een leeg doosje in de kast



Ook liep ik wat achter met de tekeningen!
Ook weer bijgewerkt!


 Deze zijn van Bianca .....
ik kreeg de volgorde niet helemaal goed?

tekeningen van 21 tot 30

21 teken iets op een andere kleur dan gewend
22 vosje
23 bloemen
24 portret of tekening uit tijdschrift
25 diepte in tekening
26 valentijn
27 keukengerei
28 teken een dier in 2 min.
29 stilleven
30 ogen 


Deze zijn van mijzelf...


 Nog tien tekeningen komen binnenkort!




6 opmerkingen:

els zei

Wat een bijzonder mooie landschapjes zijn het geworden met dat lint erin. Daar zullen de ontvangers best blij mee zijn. Ook je tekeningen getuigen weer van talent.

Marlien zei

Als ik dit zie krijg ik gewoon zin om m'n punchmachine weer eens tevoorschijn te halen.
Maar ja te veel verschillende dingen die nog eens af gemaakt moeten worden.

Janny de Roo zei

Wat fijn dat je weer bent gaan vilten op de machine. Ik heb ook van die momenten dat ik dat alleen maar leuk vind om te doen. Ik heb het artikel ook gelezen van Mariet. Vezel heeft leuke onderwerpen. Ben blij met het abonnement.

miekequilt zei

Leuk dat je die gevonden werkjes afmaakt. En dan stuur je al die mooie kaarten weer weg, de ontvangers zullen er heel blij mee zijn.
Fijn weekend.

joke zei

Prachtige kaarten weer Hannie. Leuk dat relief dat ontstaat door het lintborduren.

Bianca zei

Leuk om zo geïnspireerd te worden.
De kaarten zijn prachtig Hannie!