maandag 13 april 2020

Dagboekje april en meer....



Tijdens de corona beperkingen zetten een aantal  textielkunstenaars 
elke week een challenge op Facebook
 Ik kreeg de link gestuurd van Bianca en koos voor het idee van Cas Holmes .

Stukjes monoprints, linnen , kant enz. uit mijn restenmandje, 
waaronder een heel oud borduurtje wat ik lang geleden maakte.
Alles tot een collage gerangschikt, 
en heel intensief gequilt en vastgezet,. met het mooie weer in de tuin .




Voor de EQA in Birmingham waar het  Quiltersgilde een oproep voor deed ,
was het thema "Gebruikt" 
Daarvoor gebruikte ik een stuk heel oude damast die ik verfde. 
Theezakjes die ik met encoustic wax bewerkte ,
en vintage foto's van theedrinkende dames op stof  geprint. 
Daarop van bedrukte organza theepotten en kopjes  gezet. 
Jammer genoeg is de expositie vanwege het corona virus uitgesteld, tot nader bericht.....

 Maar toch even een detail van  mijn inzending.
 de afmeting is 60 x 40 cm




Tot slot een klein hoekje in mijn tuin van de prachtig bloeiende  azalea.
met een keramiek hoed waar ik jaren geleden een klein stukje sedum 
op legde , en nu helemaal is vol  gegroeid!

5 opmerkingen:

Bianca zei

Heerlijk zo’n vrolijke tuin!
De dagboek is super mooi! Leuk om zo geïnspireerd te worden!

Marlien zei

Oh die hoed!
Prachtig!

Ik heb een moederbeeldje in de tuin staan,dat helemaal bemost is.
In mijn vorige woonplaats nooit gebeurd, maar ik denk dat het klimaat hier anders is.

Janny de Roo zei

Dergelijke projectjes in de tuin is altijd spannend....! De overige werkjes zijn ook weer heel erg mooi geworden. Leuk dat je nog steeds theezakjes gebruikt.

els zei

Wat een prachtig detail van je inzending voor Birmingham. Maakt me benieuwd naar het geheel. Ook je dagboek quiltje is, zoals gebruikelijk, weer erg mooi geworden en wat een schitterende hoed in je tuin.

miekequilt zei

Hannie, je bent gewoon geweldig. Wat ben je creatief en inspirerend. Dank je wel.