zondag 13 mei 2018

overpeinzingen...



In een vorig bericht liet ik ze al zien, de opzetjes voor twee werkjes ..
Uit mijn doos met ecru lappen en doos met ecru en beige kant.
Al jaren geleden begonnen met verzamelen  op kleur,
tijdens een cursus textiele technieken.




 Kleine overpeinzingen op monoprint papier geprint en een laagje organza erop, 
voor de kwetsbaarheid.


Om er contrast in te brengen ook nog twee stukken monoprint,
die ik afgelopen winter maakte.
En met transfer geverfde vitrage.
Op organza enkele zeefdrukjes gezet. ik ben altijd bang dat een zeefdruk 
rechtstreeks op het werk mislukt, dan heb ik een probleem!

Met alle mooie materialen twee collages gemaakt van ong . 45 x 45 cm 
omdat ze om een canvaslijst komen van 30 x 30 cm
 De canvas laat ik zitten voor de stevigheid.. 



allebei samen...
Ik heb het werk met boekbinderslijm op de canvas lijsten geplakt.



 Hier zijn de bewerkingen  beter te zien. Veel handsteken en stiksels.
Als laatste nog met zwart garen een bloem ingestikt. 


Bij deze een libel  . De tekening leg ik op de achterkant, 
  het papier hoeft dan niet zo zorgvuldig verwijderd te worden!


Nog wat kleinere details..


Ook bij deze. ik ben er heel tevreden over. Ze mogen als kleine  werkjes 
 mee naar Groningen. met nog enkele andere canvaswerkjes. 
Ik zal ter plaatse zien wat kan staan en liggen.

De grote werken zijn ook klaar om mee te nemen!
Best wel spannend allemaal....


6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie werkjes Hannie. Veel succes in Groningen. Wij kunnen dit jaar helaas niet komen, maar ik zie je vast wel weer ergens.

Frederika zei

Wat een mooi werk. Die krijgen vast veel bewondering in Groningen

Marlien zei

Die libelle!
Prachtig!!!

Janny de Roo zei

Ik had ze ook graag van dichtbij bekeken, maar wij zitten dan in Schotland.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuk je te zien in Groningen. Ik kom je werk bewonderen.

Els mommers zei

Wat een juweeltjes zijn het weer geworden. Wat jammer dat ik niet naar Groningen kan, maar als alles meezit zijn we dan net weer naar Saba vertrokken. Heel veel succes en ik ben ervan overtuigd dat er veel mensen zullen genieten van je mooie werk.