donderdag 24 mei 2018

dagboekjes en zomaar wat kaarten



Voor  de Stoffige dagboekjes  in Mei maakte een realistisch werkje .In onze 
wijk rukt de buxusmot op!
De ondergrond maakte ik van brusho op vlizofix en streek het vlies op witte katoen .
Een foto van mijn zorgvuldig gekweekte buxussen ,
aangetast door de motten en rupsen  Een afbeelding van de motten ingestikt , met een zeefdruk erover.


Voor de fantastic fabric groep ook een dagboekje voor Mei .
Op evolon met transferverf gestreken .Omdat ik met theezakjes bezig was,
 hier  gebruik van gemaakt .Met encaustic wax bewerkt, en gestempeld. Veel stikwerk erin.



Van allerlei proefjes die nog in een mandje lagen, maakte ik kaarten.
Hierboven een fresco techniek.


Een fotoprint op stof van een roodborst, kon ook goed dienen voor een kaart.


Deze zeefdrukjes waren ook een proef, met een nieuwe screen.


net als deze..


Een afdruk op evolon lag er ook nog,
 dus ook hier met stikwerk en veertjes een kaart van gemaakt!


Voor een quilt  maakte ik bladeren van geverfde lutrador, die ik toch niet gebruikte. 
Dus ook maar voor kaarten , met een monoprint ondergrond.


tot slot nog grote lappen 200 cm x 150 cm geverfd in een pot .


Kunnen dienen als achterkanten voor quilts, of voor de kraam tijdens de zomermarkt.


Weer  heel wat weggewerkt!

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een werk zeg. Je bent echt heerlijk bezig geweest. De kaarten zijn prachtig en het is leuk dat je zo veel verschillende technieken hebt gebruikt.

els mommers zei

Ongelooflijk Hannie wat een productie weer en wat een prachtige resultaten. Ik geniet elke keer van al die verschillende technieken die je gebruikt.

Joke Hardenbol zei

Mooie werkjes weer, vooral die bladeren, prachtig!
Hopelijk gaat niet de hele straat de buxusmot met gif bestrijden. Alle jonge koolmeesjes sterven omdat ze vergiftigde rupsen te eten krijgen.

Frederika zei

Pprachtig stuk voor stuk.

Janny de Roo zei

Ik wou ...ik wou....dat ik een klein beetje energie van jou had in dit opzicht.....Ik doe letterlijk niks aan stoffige activiteiten op dit moment. De tuin vreet energie en ik heb gelukkig (nog) geen buxusmot en hoop dat ook niet te krijgen met mijn vier grote bollen en 55 meter aan heggetjes.....Rampzalig wordt dat dan. Leuk dat je er op jouw manier wel iets mee gedaan hebt en de overige kaarten zijn werkelijk weer juweeltjes. Daar kun je mee voor de dag komen. Gaan ze mee naar Groningen ?