dinsdag 3 juni 2014

De Uitdaging thema: Vogelvlucht

 
Voor de  Uitdaging was het thema dit keer, Vogelvlucht, ofwel, vanuit de lucht gezien. bedacht door Lidy.
 
Ik zag voor dit thema een mooie foto in de krant, ( hieronder ) van rijstvelden in China, die onder water worden gezet, door middel van een ingenieus irrigatie systeem.
 
 
 
Het stuk heb ik eerst op A4 formaat afgedrukt, en later met behulp van Picasa op de juiste grootte 30 x 70 cm.  Moest nog wel wat aangepast worden.
 
 
Hierbij een detail waar het quiltwerk goed is te zien.
Ik gebruikte alleen zelfgeverfde stoffen, die ik met vlizofix beplakte, en heb elk stukje apart uitgeknipt en opgeplakt.
 Naarmate het werk vorderde, ben ik steeds meer naar eigen inzicht gaan werken, wat me toch wel beter beviel.
 
Ook weer een leuk thema, nu over het volgende thema gaan denken, dat is gekozen door José.

10 opmerkingen:

Joke Hardenbol zei

Dat is een flinke klus geweest ;-)

Frederika zei

Wat is dit een leuke vogelvlucht. Mooi alle verschillende groentinten.

Marlien zei

Mooi hoor!.
Ik ben onbekend met de werkwijze.
Begrijp ik het goed dat je dit niet naait maar plakt?

Janny de Roo zei

Ik had het bij de Uitdaging al gezien en verbaasde me er over dat er zo verschrikkelijk veel stikwerk in zit, maar ik vind het fantastisch zoals je het "verwoord" hebt op stof. Hannie-waardig !!

Hélène zei

heel erg mooi, mijn complimenten

Ineke zei

Erg veel werk met een prachtig resultaat.

Anoniem zei

Leuk om hem af te zien, hij is heel mooi geworden, wat een werk was dat!

Jo Huijsman zei

Ook dit werkstuk is heel erg mooi geworden.

Marloes zei

leuk thema, en mooi uitgewerkt door je.

Anoniem zei

Heel mooi die Vogelvlucht.
Prachtige kleuren.
'n Heel werk geweest.
Groeten,
Wies
Ook weer 'n mooie blog-achtergrond.