maandag 16 mei 2011

Weer eens wat anders!

Als vriend-vrijwilliger bij Het Brabants Orkest, wordt ik wel eens gevraagd mee te werken aan een project, zoals kleden met logo maken voor de infobalie. Dit keer betreft het een scholenproject. Drie musici uit het orkest (Viool en Cello. ) vormen samen het Maranti trio, en hebben gezamenlijk een muziekstuk gemaakt , waar de klas als koor aan mee werkt . Het is een verhaal met een Koning ,Prinses en Soldaat. Mij is gevraagd de kleding te maken. Behalve die van de soldaat. Bovenstaand is de kleding voor de Prinses, van rood fluweel . Ik had nog een mooi stuk brokaat liggen wat ik erin verwerkte, met oude kant uit mijn voorraadje. Het is een mantel omdat die gemakkelijk aan en uit kan.



Voor de koning , deze blauw fluwelen mantel . Geen cape omdat het dan lastiger is voor de Celliste om te spelen! De "hermelijnen" rand mocht daarom geen grote kraag hebben. Alles is gemaakt in overleg met de musici en projectleider. Al had ik gelukkig veel eigen inbreng!

Aanstaande Vrijdag is de eerste uitvoering waar ik ook ben uitgenodigd. Ze zullen dit project voorlopig tien keer brengen.

Dan zal ik nog wat foto's maken, voor de blog.

10 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Over veelzijdigheid gesproken....mens wat een klus...! Maar MOOI.....!! Mijn schoonzus maakt kleding voor Middeleeuws Ter Apel, alles van wol...dus ook een klus....maar dit....Prachtig...!

marjolijn zei

Wat heb je dat weer prachtig gemaakt Hannie! Ik ben heel benieuwd hoe het tijdens het optreden er uit ziet.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hannie ik sta paf, wat fantastisch heb je dat gemaakt. Heel byzonder.

Liesbeth Wessels zei

Wat ontzettend leuk!! Mooi gemaakt maar ook heel leuk om te doen lijkt me. Je moet je wel hardstikke trots voelen straks bij de uitvoering. Geniet ervan ! groeten van liesbeth

mia zei

Hoi Hannie, je bent ook werkelijk een duizenpoot, alles wat jij onder je handen krijgt, krijgt een gouden randje. Prachtig de kleding het zal erg mooi zijn op het podium.
gr.mia

christina zei

Dat is pas een eer dat je zoiets moois mag maken. De mantels zien er ook prachtig uit. VOoral voor een violist lijkt het me zwaar om zo'n kledingstuk te moeten dragen tijdens het spelen.

Suus zei

Dat is een erg mooie uitdaging geweest, wel een behoorlijk klus. Mooi gedaan Hannie ze zullen erg blij met je zijn. Gr Suze

Margeeth zei

Wat een prachtige kostuums heb je gemaakt!

Anoniem zei

Wat prachtig zeg !
Hun zullen dik tevreden zijn en jij zult vrijdag glunderen van trots.
Geniet ervan vrijdag .
Groetjes, Wies

Tonny zei

Hoi Hannie

Hier laat je weer eens je vakmanschap zien. Prachtig zijn ze, daar mag je met recht trots op zijn!