dinsdag 10 mei 2011

Tussendoor : Tradioneel voor Roemenië.

Samen met vriendin Ria maakte ik al eerder quilts voor een goed doel. Dit keer hebben we weer gebruik gemaakt van een eerder verwerkt patroon. De papieren mallen ( 120 grams) kunnen we meerdere keren gebruiken. Ze zijn net stevig genoeg om te verwerken en niet te stug om om te rijgen, wat Ria voor haar rekening neemt. Ze is inmiddels ook de 80 gepasseerd, en toch nog graag bezig met het aan elkaar zetten van de vormen die ik snijd. De "vliegertjes" zijn van vele stofrestjes. De rand en achterkant van een Laura Ashley stof die hier al jaren lag!


Als Ria ze in elkaar heeft gezet,( met een overhandse steek ) zet ik er de rand aan. Vulling en achterlap, en quilten met de naaimachine. Een leuk werk tussendoor!

Nu zijn we bezig met grote hexagons in rijen. Die zal ik deze zomer gaan quilten.

Allebei gaan ze dan naar een groep in Nuenen die zorgt dat de quilts in Roemeense of Wit- Russische kindertehuizen komen .

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Dat is een prachtig doel, Hannie. Ik denk dat ze er daar heel blij mee zullen zijn.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Geweldig Hannie, mooie quilt waar straks een kind van kan genieten, prachtig doel.

mia zei

Hoi Hannie, wat een geweldige samenwerking heb je met Ria.
En de quilt zal met veel liefde en plezier gebruikt worden door een kindje.
gr.mia

christina zei

Wat een vrolijke quilt Hannie. Daar worden de mensen vast blij van.

Janny de Roo zei

Waar haal je toch de tijd vandaan..?
Prachtig initiatief !