maandag 24 januari 2011

"Jeugdherinnering " voor De Uitdaging!


Lang heb ik geaarzeld om mee te doen met het thema voor "De Uitdaging" "Leuke Jeugdherinneringen". Nachtmerries die ik jaren heb gehad kwamen weer terug. Toch ben ik de Uitdaging aangegaan. In bovenstaande quilt heb ik het liedje weergegeven , dat mijn Moeder soms zong in goede tijden. Een liedje over Roodkapje:
Wat staan hier een prachtige bloemen ,ik pluk er een mooi boeket
en neem ze dan mee naar Grootmoe waar zij ze in een vaasje zet....
Maar het blije gevoel dat het ons als kind gaf. werd al snel overschaduwd...
Daarom heb ik met zwarte tule een deel van de kleurige bloemen afgedekt.
Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar daar is deze blog niet voor, en ook kijk ik niet graag terug op die periode. Die is voorbij, en redelijk goed verwerkt.
Maar toch weer moeilijk om bezig te zijn met dit werkje. Ook een soort therapie?

De stof voor de ondergrond is een sneeuwverf lap. Daarop met zeefdruk veel bloemen in verschillende kleuren verf.



Op dit detail is beter te zien waar ik transferfolie heb gebruikt, zeefdruk en fotofrint op organza van een "gezicht" Ook het liedje op organza. Alle bloemen zijn nog machinaal gequilt.

12 opmerkingen:

Joke zei

Je herinneringen zijn kennelijk niet alleen vrolijk, maar toch is het een prachtige vrolijke quilt geworden met een zweem schaduw.

Liesbeth Wessels zei

Je kijkt terug, de quilt kijkt mij ook aan. Heel knap hoe je deze herinneringen hebt verwerkt. Ik krijg ook overwegend een vrolijke indruk door de bloemen en het kleurgebruik. groeten liesbeth

Anoniem zei

Heel mooi Hannie. Je krijgt er een speciaal gevoel bij als je er naar kijkt.
Groet, Ineke

Inge Slaats zei

Prachtig Hannie en hij wordt extra bijzonder door wat je erbij schrijft, ook al is dit maar een typje van de sluier.

Groetjes,
Inge

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Dit is een heel moeilijk project geweest voor jou. Echter als je hiermee zo'n resultaat behaalt ben je toch een hele goede kunstenaar. Prachtige quilt geworden.

Hadewych zei

Ik vind het prachtig.
De bloemen en de blik van het kind dat er mag zijn en niet mag zijn raken me.

Ik ken je niet, jij kent mij niet. Je hebt me wel geraakt.

Mooi.

groet,
Hadewych

Jelly zei

Heel goed hoe jij je herinneringen kunt verwerken. Ik vind het een prachtige quilt.
Gr. Jelly

Janny de Roo zei

Hannie, ik denk te weten waar jij het over hebt.....ik denk zelfs dat wij dezelfde gevoelens kennen....het raakt me diep....!
liefs, Janny

Anoniem zei

HEEL KNAP VAN JOU HAN OM ER ZO,N VERHAAL BIJ TE SCHRIJVEN.hET IS EEN PRACHTIGE QUILT.
GROETEN RIET.

Anoniem zei

Heel mooi weergegeven in je quiltje en in je verhaaltje erbij.
Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, ook vanwege de herinneringen.
Prachtig gedaan lieve zus.
Wies X

Tonny zei

Ik vind dit het mooiste werk dat ik ooit van jou gezien heb. Het raakt me............

Mieke zei

Zoals altijd is ook deze weer voortreffelijk, ga maar
zo !!! Mieke