woensdag 1 mei 2024

Collages week 5 en 6


Vorige week kon ik door het overlijden en crematie van mijn man,
helaas niet de collage  van week 5 plaatsten..

de woorden waren :

vierkant-turquoise -vis- scheur.
ook dit keer gebruikte ik monoprints .
Een stukje lutrador, en gekreukeld papier, en bedrukt vlies

De vissen zijn ook van monoprints uitgesneden.
Als extra fusing stukjes.


week 6



de woorden: waren 

zigzag- paars-gerafeld- insect.

Met sjablonen bladmotieven op het papier gezet.
Ook weer een mooie metallic monoprint verscheurd.
en andere prints erbij.

Een paarse zigzag geknipt, van lutrador.
Ik heb mooie sjablonen van insecten , die ik natuurlijk gebruikte..


Detail...

Een stuk geschept en geverfd papier waar ik draden in verwerkte,
gescheurd zodat de rafels te voorschijn komen..

Fijn dat ik weer tijd had voor dit leuk werkje.
 

14 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat knap dat je hier tijd voor maakte. Ik denk dat creatief bezig zijn voor jou bijna hetzelfde is als ademen. Twee mooie werkjes weer.

conny's quilts en creaties zei

Hannie wat bijzonder dat je ondanks het overlijden van je man ruimte had om twee prachtige collages te creëren.
Ik vind ze beiden echt heel erg mooi

Kitty zei

Ik vind het heel knap dat je dit toch opgepakt hebt Hannie. Misschien was het ook wel fijn om even afleiding te hebben en je hoofd leeg te maken. Je hebt er weer prachtige collages van gemaakt met zulke bijzondere materialen, heel mooi!

Marlien zei

Wat mooi en knap dat je ook nu inspiratie hebt.

Janny zei

Fijn dat je afleiding kan vinden in je creativiteit, de collages zijn heel mooi, typisch Hannie!

Elizabeth zei

Sterke collages, met prachtige materialen... Ik zit mijn ogen uit te kijken; want kun je dit goed, Hannie.
Rouw en verdriet kunnen zomaar je creativiteit laten inzakken, maar fijn dat dit bij jou niet zo is.

joke zei

Fijn dat je toch creatief kunt zijn, ondanks alles. Het helpt denk ik ook wel.

RiaN, Adriaantje zei

Fijn dat je tòch mee kunt doen en dan met zulk mooi materiaal!
Ze zijn allebei heel mooi geworden!

Frederika zei

Fijn dat je ons weer laten meegenieten van je collages. Het creatief bezig zijn kan voor wat afleiding zorgen. Beide collages zijn weer supermooie. Echt helemaal Hannie.

De Breimeisjes zei

Wat mooi zijn ze, allebei de collages.

Josephine zei

Beide tweeluiken vind ik bijzonder mooi geworden Hannie. De sprankelend kleuren
van de vijfde collage spreken mij heel erg aan. Fijn dat je de kracht kon vinden
om mee te doen.

Bianca zei

De collage’s zijn mooi geworden Hannie!!!
Goed gedaan!!!

els zei

Wat heerlijk omn te zien, dat je , ondanks je verdriet, weer zulke mooie tweeluiken kunt maken.
Hopelijk biedt het creatief bezig zijn je wat afleiding. Sterkte en ik bewonder je!

Janny de Roo zei

Met heel veel respect voor jou Hannie, dat je in een dergelijke verdrietige tijd toch nog je werkjes maakt en toont..... Ze zijn, zo als altijd, prachtig !