woensdag 13 september 2023

Eindelijk klaar! Kraaltjes en dagboekje


In 1997  woonde onze dochter een tijd in Florida , waar wij ook op bezoek waren .
In Orlando vond ik in een handwerk zaakje een leuk object voor in de kerstboom!

Bij nader inzien vond ik het nogal moeilijk .
En zie , na 26 jaar kwam het weer te voorschijn!


De kraaltjes bleken zo klein dat ik het niet  meer kon zien, en geen passende  naald vond.


Dus mijn eigen voorraadje aangesproken.
Ging wat gemakkelijker.
Het stramien lapje is  7 x 7 cm  dus elk hokje 3, 5 cm .

Een echt gepriegel!


Maar toch klaar!


Uiteindelijk is het nog een mooi hangertje geworden!





Voor de stoffige dagboeken, voor september'
 maakte ik dit Zentangle werkje.
En geverfd lapje lag er nog natuurlijk!

Het mooie verenpatroon kreeg ik van Bianca.

De veren  met carbon overgenomen, en ingestikt .


Met allerlei verschillende stiksels in gestikt.
Ik heb 2 boeken van Dianne Cevaal met elk 70 voorbeelden.



Hele bruikbare boeken!


Ook nog een mooie zeefdruk erover!

Fijn om te hebben...



Eerst maakte ik een voorbeeld, wat mooi kon dienen voor de achterkant...

Ook deze maand weer een goed idee voor het dagboekje!

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Eindelijk is het hangertje na al die jaren af. Goed dat je je eigen kraaltjes gebruikte want het is erg leuk geworden. En je andere werk vind ik prachtig. Mooi doorgestikt.

Marlien zei

Goed opgelost met je hangertje.
Zo heb je iets heel origineels.

Ik heb ook nog een miljoen te kleine kraaltjes liggen.

Els Mommers zei

Wat een prachtig Kerst ornament is het geworden Hannie. Trouwens ook je werk met de veren is schitterend.
Wat blijf je heerlijk creatief bezig.

Heidi zei

Wat ziet er super leuk uit.