maandag 17 juli 2023

Eindelijk af! fusing in ring




Een hele tijd geleden bracht Bianca voor ons beide  een metalen cirkel mee.
 Ik mocht kiezen wat we ermee zouden doen!
Ik koos voor een fusing techniek waarin ik  eens een  workshop volgde bij Wil Fritsma.
Veel lagen synthetisch materiaal en organza over elkaar 
Veel stikwerk en wegbranden met de soldeerbout.

Ik liet er eens wat van zien op de blog.
Maar afmaken kwam er nog niet van....




Dit was mijn ontwerp,
een idee van internet.




Zo maakte ik de cirkel vol, met organza fluweel en vlizofix




Toen kon het instikken beginnen,
en ik kwam er niet echt verder mee. 
Teveel andere dingen kwamen op mijn pad...


Uiteindelijk toch aan de slag gegaan.
Het patroon verder op mijn eigen manier  ingetekend,\en gestikt. Een hels karwei!
Alle lijnen dubbel stikken!


Tot ik op het idee kwam om twee klosjes tegelijk op de machine te zetten, 
en samen door de naald te steken.
Dat ging wel even sneller!

Hierboven  een detail....



En het eindresultaat!
Gelijmd op de ring, en een afwerkrand van vrij stikwerk.



Ondertussen had Bianca haar werk al lang 
klaar!


Maar nog één keer hoe ze begon...




Ze maakte een groot aantal cirkels, en stikte die ook helemaal in

Heel kleurig!




een detail...
Een heel karwei het vele stikwerk!





En bijna klaar !


En ook het eindresultaat. 
Geweldig leuk om te zien!

Het was een groot en langdurend project.
 Maar we zijn allebei erg tevreden over ons gezamenlijk werk!


7 opmerkingen:

Bianca zei

Het is schitterend geworden Hannie!
Het was ontzettend leuk om te doen!

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtig resultaat!

Marlien zei

Ooooooh wat prachtig!

miekequilt zei

Wat zijn jullie toch creatief! Het zijn twee prachtige werkjes geworden.

Els Mommers zei

Wat een mooi ontwerp en zoals je al schreef een hele klus. Een vernuftig idee om twee draden door de naald te doen. Dat ga ik zeker ook eens proberen. Jullie uiteindelijke resultaten zijn prachtig geworden en mooi om te zien dat ze toch allebei zo verschillend zijn.
Heerlijk ook om het gevoel te hebben dat er weer iets afgewerkt is wat al een tijdje was blijven liggen.

mia zei

Wat een prachtige resultaten, zijn de cirkels weer in de ring gemaakt? handig toch met die twee draden had ik jaren geleden al geleerd van een quilter alleen niet alle garens doen mee

Janny de Roo zei

Prachtig werk van jullie beiden, ik vroeg me alleen af of jullie niet het dubbele stiksel op jullie machine hebben zitten, zoals bij mijn Pfaff quiltmachine. Is reuze handig in dit geval.