donderdag 22 juni 2023

Dagboekje Juni en museumbezoek


Vanwege de tropische temperaturen werd het werkje voor Juni.
Hittegolf!
 Ik vond nog in een lade een opzet van moulding mesh 
Gekleurd glanzend  gaas , wat me deed denken aan de zomerhitte...

In lagen een beetje verhit, en geborduurd met linnen garens..


Een detail...




In plaats van een hobby middag met Bianca mocht ik mee naar Tilburg.

In museum De Pont was een bijzondere expositie van Raphaela Vogel,



o.a bewerkte en beschilderde koeienhuiden.  

Vragen over de relaties tussen mensen dieren en machines? 


teksten op dierenhuid....


harsachtige objecten


medaillons





Ook hier weer van hars .
Staande in de koepel hoor je een grommend geluid .
( Knorrende magen?)


Mannelijke dominantie? 


Een bijzondere video 
vragen zonder uitleg!
Alles bij elkaar heel interessant!



Ook brachten we nog een bezoek aan het textielmuseum 
De geborduurde gordijnen 

De foto's ben ik kwijtgeraakt, maar de link toont meer dan ik kan...

Mooi om te zien hoe de nieuwe zijden gordijnen zijn gemaakt. 
Met medewerking van verschillende borduursters uit het land..

Een fijne dag... Ik mocht mee met Bianca!

Tussendoor een lekkere lunch..

Voor mij was het een bijzondere dag , 
omdat ik door omstandigheden al jaren niet meer in een museum was geweest ....
 

7 opmerkingen:

Suus zei

Mooie textiel werkjes Hannie museum is zo te zien een interessante dag geweest.

miekequilt zei

Wat leuk om samen op pad te gaan. Twee creatieve vrouwen, jullie zullen weer veel inspiratie op gedaan hebben.

kunamola zei

Ik kan me zo voorstellen hoe je hebt genoten. Wat heerlijk om zo even weg te kunnen met een gelijkgestemde ziel, Je hebt het zo verdiend. Een bijzondere tentoonstelling in de Pont en ook nog naar het Textielmuseum. Twee van mijn favoriete musea die ik ook al jaren niet meer heb kunnen bezoeken. Je tropische dagboekje ziet er ook weer erg mooi uit.
Els Mommers

Bianca zei

Het was super gezellig en inspirerend en heel leuk om samen op pad te gaan!
Voor herhaling vatbaar!

Janny de Roo zei

Onverwachte bezoekjes en uitjes zijn vaak de mooiste...je dagboekquiltje is weer een juweeltje

Hélène zei

Dat moet vast heel leuk geweest zijn , met Bianca is het altijd gezellig

Joke Hardenbol zei

Wat fijn dat je weer een daagje uit bent geweest en zo genoten hebt.