zondag 18 december 2022

dagboekje dec, kerstpost,gezellig quilten!


 
Voor het dagboekje dec, koos ik de titel  koud en nat , zoals het  deze maand is..

Op een geverfd lapje foto's van een kaal landschap.
ijzig aangevuld met tyvek puffpasta enz.


Een detail.. waar ook wat papier reliëf te zien is.

De koude donkere dagen voor de Kerst....

Het kan vriezen !
Het kan dooien!




  

Ondertussen zijn  de kerstkaarten ook gepost..
Toch nog veel meer dan ik dacht.

Maar het blijft leuk om te doen.



De boom staat ook weer ,
 met gehaakte ijskristallen en glazen ballen..






S,avonds op de bank gezellig quilten bij een spannende film,
 of  een mooi programma.



En het werkt super met deze quiltring op pootjes,
die mijn Gerhard heel veel jaren geleden maakte.

Zo kun je gewoon achterover leunen ,en steekjes maken!



De cirkels die op de quilt moeten komen zijn ook bijna klaar, 
Liet ik ook al zien in een eerder berichtje.



die komen een volgende keer ...

Ondertussen zijn we allebei geveld door corona.
ondanks de 5de  vacc. een maand geleden.!
heel vervelend, hoesten en zo ..
dus binnen blijven en alles afzeggen. tot we niet meer hoesten...
 hopelijk zijn we opgeknapt voor de kerstdagen .
dat moet  gaan lukken ....

 Rest mij nog om iedereen Fijne Kerstdagen te wensen!

8 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ach wat sneu om nu Corona te hebben, een hele snelle beterschap gewenst voor beiden.
Je blogpost is zoals altijd weer heerlijk gevuld met allerlei werkjes. Dat er nog maar vele mogen komen, want het is een genot om naar te kijken en ik kijk er telkens naar uit Hannie.
Fijne (gezonde) Kerstdagen en de allerbeste wensen voor jullie beiden in 2023 !!

Marlien zei

Beterschap!

miekequilt zei

Waardeloos om nu nog Corona te krijgen. Hopelijk krijgen jullie er verder geen last van.
De kaarten zijn weer wonderschoon.
Fijn dat je zo’n mooie quiltring hebt, dat maakt het quilten zeker een stuk makkelijker.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Hopelijk snel weer beter. Zal weer een mooie quilt worden. Fijne feestdagen

Marjan zei

Wat naar dat jullie ziek zijn! Ik hoop dat alle tests straks op tijd negatief zijn zodat jullie een positieve kerst hebben.
Ik heb weer genoten van alle kunstwerken in je bericht, wat maak je toch een mooie dingen. En je man is ook handig, fijn dat ie zo'n mooie quiltring voor je heeft gemaakt!
Ik wens jullie gezonde kerstdagen!

kunamola zei

Hopelijk zijn jullie intussen weer hersteld van corona en is het vermoeiende hoesten ook afgenomen. Wat blijf je toch mooie dingen maken. Ben erg benieuwd naar de quilt. Je cirkels zijn prachtig, evenals het december quiltje. Met je mooie kaarten heb je vast weer veel mensen gelukkig gemaakt,

Bianca zei

Wat een pech om nu toch nog corona te krijgen.
De kerstboom staat er stralend bij, wat fijn om zo steekjes te kunnen zetten in de quilt!
De kaarten en dagboek zijn prachtig geworden!

Joke Hardenbol zei

Oei corona, hopelijk ben je inmiddels weer beter. Wat een bijzondere quiltring ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent.