dinsdag 8 november 2022

Tijd voor de Kerstkaarten!, en wat klein werk!



Op tijd begonnen met de kerstkaarten!

Op Pinterest vond ik een leuk ontwerp...
Begonnen met de bovenstaande...


Later wat meer mijn eigen inbreng...



Op mijn manier .
eerst wat kaarten gekleurd met waterverf en sheets.




Enkele sjablonen gemaakt van plastic plaat, en de waterverf dozen klaargezet.


Met een kwast en verf en de sjablonen aan de slag.


Op deze manier dus...


Zo zijn ze geworden!




In het begin verfde ik de boompjes rondom, maar dat kost teveel tijd, 
omdat ik nogal veel kaarten nodig heb..




Nu dus zo! Met het sjabloon nog meer ingetekend, en gearceerd. 

Voorlopig houd ik het hierbij.
later nog meer...





tussendoor wat kleine dingen, zoals nieuwe overtrekjes,
 voor het kleine strijkplankje.
een mooie ruitstofje lag nog in de lapjes krat.




Vriendin Thea had nog een stevige doos om te bekleden met geverfde stof!
bovenop een leuke ruilkaart, waar er nog dozen vol van staan.


de binnenkant een mooi  bedrukt papier..

Gezellig een middag hier samen aan de slag..

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke kerstkaarten heb je gemaakt. En de doos is prachtig geworden. Fijn om samen zo bezig te zijn.

Bianca zei

Dat is zeker gezellig om samen zo’n mooie doos te bekleden.
Strijkplank een nieuwe hoes en mooie kerstkaarten gemaakt!

Marjan zei

Er worden straks weer heel wat mensen blij van je mooie kerstkaarten.
Ook ik heb al kerstkaarten gemaakt, maar die kan ik helaas niet op mijn blog zette, want de familie kijkt mee 😉.
Je strijkplankje ziet er weer als nieuw uit met de nieuwe hoes; zo wordt het strijken weer een feestje.
Wat een prachtige doos, leuk dat jullie samen hebben gewerkt.

Janny de Roo zei

Leuke kerstkaarten Hannie. Vorige week heb ik mijn ruilkaarten tevoorschijn gehaald en de zijkanten en achterkant ervan verwijderd, zodat ik niet meer weet waar ze vandaan kwamen. Gisteren begonnen met het recyclen van een aantal hiervan (ook voor kerstkaarten), de mooiste kon ik gewoon niet versnijden, teveel emotie. Maar mocht je iets bekends tegenkomen op den duur, op mijn blog, weet dan dat ik het de moeite waard vond om ze te gaan hergebruiken.

Wies zei

Wat een mooie kerstkaarten maak je toch weer.
Heel leuk idee !
Hoop er een te krijgen.
Ook een mooi strijkplankje weer.
Liefs Wies

Hélène zei

wat een mooie kerstkaarten Hannie