dinsdag 2 augustus 2022

zonneprinten, en borduren op transferfoto's


Mijn zonneprints

Vorig jaar stond er een artikel  over zonneprinten in
 het tijdschrift van het quiltersgilde.


Met de resten verf  ( dye na- flow van jacquard,
die ik kreeg van Bianca ,
ben ik aan de slag gegaan, met sponsjes en pipetjes!



De bladeren  vastgelegd met kiezelstenen.
 gewoon op het terras gelegd wat nog een extra resultaat gaf!

Door de stof eerst nat te maken werden de afdrukken mooier.
de afdrukken zijn dan minder wit..



Deze zijn mijn favorieten!




Ik ben verbaasd over het resultaat !

Hieronder nog enkele van Bianca...

met munten, puzzelstukjes en letters


Prachtig ook met de varens!



Borduren op transfer fotos..
 

de leiperen in bloei!

Van ons technieken project, bleven nog wat proefjes over op transferpapier.

Gezellig om die te verfraaien met borduursteken..


ons vogelhuisje onder de bloesem..



 Nog een keer maar de foto was wat donker, al is het toch een leuk resultaat.


Hieronder enkele van Bianca

Ze heft fraaie afdrukken gemakt, en prachtig geborduurd!








We vonden het jammer om de afbeeldingen te laten liggen, 
dus nu fijn benut voor kaarten!

6 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Met name de zonneprinten vind ik erg mooi, wil het zelf ook nog steeds doen, maar ben een beetje lui in dat opzicht....

Bianca zei

De zonneprints zijn zo leuk! Ook snel resultaat.
De kaarten zijn heel mooi geworden!

miekequilt zei

Wat een prachtige werkjes. Het borduren is een superleuk idee.

Marlien zei

Prachtig!

els zei

Wat een prachtige zonneprinten zijn het geworden. Ik krijg meteen weer zin om er mee aan de slag te gaan. temeer daar ik ook nog wat restjes dye-na flow heb staan. Ook weer bijzondere kaarten. Wat blijf je heerlijk bezig.

joke zei

Prachtige resultaten!. Ik dacht dat je voor zonneprinten speciale verf nodig had? En wat zijn transfer foto's?