zondag 31 oktober 2021

Nog even Half Half, Dagboekje Oct. en Tasje!


Een paar weken geleden werden we door onze dochter uitgenodigd, 
voor een concert op  kasteel Heeswijk.
 Ze speelt al jaren fluit, en nu bij dit concert barok blokfluiten.

 We hebben er van genoten Prachtige muziek ,
o. a. met klavecimbel en cello.
In een mooie locatie.

Ik printte het programma op geverfde stof en een foto op organza.
Een oude tekening van et kasteel over het geheel gestikt.




 Een detail...


Deze foto stuurde ik een tijd geleden in voor de uitdaging Half-Half

Samen met mijn maatje Joke Visch werden de halfjes geëxposeerd in Rijswijk.

Helaas kon ik er zelf niet heen, maar ik kreeg van enkele mensen de fotos gestuurd.


 De linkerhelft werd gemaakt door Joke! 

Mijn  ( rechterhelft) is geappliceerd. en geprint met bladeren..



Zo hing het werk van Joke, met de linkerhelft die ik maakte 
naar aanleiding van haar foto.

Ik gebruikte verhitte organza en Tyvek.

Een leuke uitdaging.... Totaal verschillende benaderingen van de foto ,
maar niet minder interessant!


Nu  iets helemaal anders...



vriendin Thea had nog een oud  tasje van haar overleden moeder.
ongeveer 100 jaar oud!
Art nouveaux!
 
Ik maakte er een patroon van en samen hebben we het nagemaakt!


Van een oude suède jas! Het was geen gemakkelijke opdracht,
 maar het is mooi geworden . een beauty toch? 
Ik had nog een lap slangenprint nepleer , 
dat  tussen de stukjes is verwerkt..


 
Voor de binnenkant lag hier nog een mooie lap voering !

Wij vinden het uitstekend gelukt!

Wie weet maak ik nog eentje voor mezelf?

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een geweldig tasje heb je gemaakt. En zo mooi afgewerkt. De " halfjes" vind ik goed gelukt. Fijn dat je de foto's opgestuurde kreeg. En dan het quiltje over het concert: geweldig !!
Fijne zondag!

Marlien zei

Oh daar heb ik meer dan 30 jaar geleden ook erns gezongen.
Zo'n prachtige plek.

Marjan zei

Wat heerlijk moet het zijn om in zo'n mooie plek te mogen genieten van een muzikale dochter!
Prachtig zoals je het programma het verwerkt. De foto en het gestikte kasteel combineren heel mooi met elkaar. Is het een cadeau voor je dochter? Of heeft ze misschien al heel veel moois van haar moeder gekregen en geen plek meer voor iets nieuws? 😉
Wat een leuk idee is Half-Half! De verschillende uitwerkingen passen heel goed bij elkaar en geven ieder werk een extra dimensie. Heel mooi!

Janny de Roo zei

Even begreep ik de "half halfjes"niet...maar wat is dat een leuk project geworden...ze passen heel goed bij elkaar. Hebben jullie ze elk afzonderlijk van elkaar gemaakt ? Dat tasje is ook zeer geslaagd.

joke zei

De qultjes van het concert zijn weer prachtig. Je hebt het maar weer druk gehad. zoveel mooie resultaten.

Bianca zei

De tas is geweldig mooi!
Wat fijn om weer naar een concert te kunnen gaan!
De half en half uitdaging is super mooi geworden!

mia zei

Prachtig tasje, zou dat na 100 jaar nog ergens te vinden zijn? en mooi werk was er te zien van jou op de TT van het Gilde.