dinsdag 29 december 2020

dagboekje december, en evolonkaarten


Na onze op afstand workshop met lutrador ,
ben ik maar verder gegaan met dit materiaal.
Nu met lutrador 100 . 
Is wat steviger en goed te bewerken met screenprint.
 zoals hierboven met een fraai skeletblad
Nog verfraaid met pailletten en transferfolie. 
Ook de achterkant met hetzelfde materiaal .
Alles voorzichtig verhit met de heatgun.


Een detail .....


Omdat er nogal wat evolon in de kast lag, 
die ik eens met transfer verf opstreek , 
en ik ook wat wilde wegwerken, 
werden het mooie kaarten...


Eerst zette ik op alle vierkanten een screenprint.
Daarna uit de reliëf platen die al eerder gemaakt waren , 
stukken uitgeknipt.
Ook  verschillende kleuren organza verhit .


Op verschillende kaarten daarmee een collage gemaakt.
Hierbij ook een stukje encoustic , en verhit snoep papier.


bij deze ook nog wat gaas en vlizofix erbij .


nog een serie met nét weer even ander collages.



zoals deze met bubbeltjes plastic en een stukje reliëf .
 

Dit was een mooie afdruk met transfer verf en blad .
en een rondje van verpakkings  materiaal.

 Je ziet dat ik alles kan gebruiken, en  ook bewaar!




Ook de kleinere stukjes kunnen gebruikt worden!


Hier weer een heel andere vorm van een reliëf 

Groot werk zit er voorlopig niet in, 
maar tussen de soep en de aardappels,
kan ik toch nog wat leuke  dingen maken.


8 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik vind het geweldig zoals jij toch die mooie collages maakt. Ik probeer het ook weleens, maar ik krijg het nooit naar mijn zin. Dus ik geniet maar van jouw foto’s.

Bianca zei

De kaarten zijn prachtig Hannie!
Zeer leuk om te zien dat alle kaarten toch weer anders zijn. Knap!

Marlien zei

Erg mooi

Suus zei

Prachtige kaarten Hannie.

els zei

Wat zijn ze weer prachtig Hannie.. Ik zou gewoon niet kunnen kiezen, de een is nog mooier dan de ander. En dat allemaal tussen de soep en de aardappels hahaha.

Janny de Roo zei

Ja die soep en aardappels intrigeren me ook....hahaha, maar nog meer je prachtige creaties natuurlijk.....

Hélène zei

Mooie collages Hannie, ik herken dat: tussen de soep en de aardappels, dat zijn van die verloren momentjes, terwijl ik zit te wachten tot de aardappelen koken maak ik ook van alles.

joke zei

Weer een serie prachtige kaarten. Je moet toch inmiddels een gigantische voorraad hebben of stuur je ook veel kaarten?