zondag 29 maart 2020

Toch is het lente! Tekenen, en meer..



Ondanks de vele berichten over het coronavirus ,
proberen we toch een beetje onszelf te blijven.
 We houden ons keurig aan de regels , maar  proberen toch 
wat te genieten  van onze tuin.
Zo was het pindakaas huis wel een verfje toe, 
 en steekt nu mooi af tegen de prachtige perenbloesem!


  De magnolia bloeide fraai ,maar is al weer haast uitgebloeid...
De clematis ( zie kopfoto ) was schitterend maar ook weer op zijn retour.
 gelukkig komt de azalea nu haast aan de beurt! 



Een poos geleden vroeg Bianca of ik weer meedeed met de 40 dagen tekenen .
In de eerste instantie zag ik het niet zo zitten , 
maar ben toch begonnen.
 Hierboven de eerste tien van Bianca
 Thema's waren:

 1 message in a bottle
 2 griezelig
3 nat
4 draak
5 masker
6 lamp
 7 hoofdstad
8 poes
9 dwarsdoorsnede 
10 kinderliedje
          


En hierboven mijn tekeningen met hetzelfde onderwerp.


op verschillende blogs zag ik  berichten over beren achter het raam .
 nu heb ik nog de HEMA beer van vroeger waar
 ik kleertjes voor maakte , en onze kleinkinderen er mee speelden.
 zit hier nu ook achter het raam , voor de kinderen die langs komen? 

En zo proberen we toch onze zinnen te verzetten en er het beste van te maken.
 ondertussen is de klok  ook alweer verzet grr.....

8 opmerkingen:

Bianca zei


Zeker in deze tijd, genieten van de tuin.
Mooie tekeningen Hannie!

miekequilt zei

Met zijn allen goed opletten en genieten van onze hobby’s. Zo moeten we gewoon maar de tijd doorbrengen.
Jullie zijn weer goed bezig, Bianca en jij.

els zei

Leuk die verschillende tekeningen en wat heb je een mooie tuin. Toch heerlijk dat die er is om van te genieten.
Verder zitten we nu allemaal in hetzelfde schuitje, binnen blijven, gezond proberen te blijven en blij zijn met onze hobby.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Fijn te lezen dat het ondanks het verplicht binnen goed gaat met jullie.

Janny de Roo zei

Wat een leuke tekeningen maakten jij en Bianca...ieder zijn eigen stijl en ja hier zitten ook twee beren voor het raam (af en toe vergezeld van een kat) te wachten tot er kinderen voorbij komen. En ook ik heb geen idee of het vanaf het pleintje te zien is...maar...ik doe mee !

Hélène zei

Wat maken jullie prachtige tekeningen mijn complimenten

Hélène zei

Ik bedacht me dat die tekeningetjes van jullie een mooi uitgangspunt kunnen zijn voor een leporello in textiel met de naam :gedachtenspinsels

joke zei

Fijn dat je in ieder geval de tuin hebt. Met het mooie weer is het daar lekker toeven.