dinsdag 12 november 2019

Werk in uitvoering en zo


Een poosje geleden liet ik enkele geborduurde zijdevliezen zien , 
waar ik mee verder ben gegaan. 

De bovenstaande is bewerkt met scrim en borduursteken.
met wat geverfde en verhitte lutrador en kralen


Deze liet ik al zien, maar nu afgewerkt en op het vlies gezet.


Ook deze was al klaar, wel wat extra steekjes en kralen erbij!


Hier had ik eg veel moeite mee. De rondjes wilden niet lukken,
 zoals in het borduursteken boekje stond.
Daarom op mijn eigen manier geprobeerd.
Niet helemaal volgens de regels!


Voor deze had ik een mooi stukje lutrador geverfd  met spiralen.
Ik weet alleen niet meer hoe ?
In elk geval ziet het er aardig uit met borduursteken.
 Nu nog zien wat ik er mee ga doen?


Ondertussen  nadert de deadline voor de uitdaging . 
Het thema is "Indian Summer"
Volgende week komt de groep hier, dan zou het fijn zijn als het klaar is.
Nog even hard werken!


De tricotlappen die ik met breakdown techniek verfde zijn aardig gelukt. 
De laatste twee moest ik extra bewerken om dezelfde kleuren te krijgen .
Omdat het een jasje gaat worden, maar dat is werk voor later !



En tussen alles door hebben we gebruik gemaakt van onze extra treinreis, 
om naar de Kunsthal te gaan. 
De spectaculaire expositie van Thierry Mugler.
Werkelijk een spektakel! 


Er is werk te zien van zijn modeshows, maar ook kleding uit films,
zoals Star Wars enz. De moeite waard om te gaan kijken, en inspiratie op te doen?
Nog te zien tot  8 maart 2020



En heb je nog tijd over bekijk dan tegelijk de bizarre  ontwerpen van 


Heel romantisch, maar wel van plastic vorkjes!


Een oude helikopter  heel "zoet "met veren bekleed!




Een reusachtige installatie van oude kleding en lappen.


Dansende puffende strijkijzers. als ode aan de vrouw, maar anders bedoeld.!


Een kroonluchter van tampons!
 De expositie toont het werk dat boordevol waarschuwingen,
 boodschappen en opgeheven vingers zit!

 Nog tot 17 november.te zien...






5 opmerkingen:

Marlien zei

Die tweede foto vind ik erg mooi.

Bianca zei

Hard gewerkt Hannie, het is toch naar mooi gelukt!

miekequilt zei

Wat een mooi werk heb je gemaakt. Leuk om te borduren op eerder gemaakte werkjes. Zou ik ook eens kunnen doen. Bedankt voor de inspiratie.

els zei

Wat heb je weer prachtige bewerkte vliezen gemaakt. Ik sta elke keer weer verbaasd over de energie waar je mee aan het werk blijft. Wat fijn dat jullie een dagje van de exposities in de Kunsthal hebben kunnen genieten. Aan je mooie foto's te zien was het meer dan de moeite waard.

Hélène zei

mooie vliezen Hannie ,je zou er een boek van kunnen maken