zondag 2 september 2018

Serie verven voor de Uitdaging



Het thema voor de Uitdaging was dit keer gekozen door Geskea.
Meng 2 kleuren met een toevoeging van bv zwart in allerlei gradaties .
Je mocht verschillende verfsoorten gebruiken.
Ik gebruikte procion verf.
 Deadline 1 september
Dus al in Juni met die bloedhitte ben ik stofjes gaan verven ! 



Met dit schema wat ik al eens in een workshop had gedaan bij Nienke ,
 aan de slag gegaan. 
Een erg leuk schema met verrassend resultaat.
Ik koos voor citrien en turqoise met onyx als toevoeging. 


Hier zitten ze in zakjes te broeien , in de zon.
Ik geef nog altijd de voorkeur aan de low water methode.
De kleuren worden dan heel intens.



Hier  het  resultaat!
de middelste boven en onder zijn de  100 % kleuren .

Toen ze waren gedroogd en gestreken sneed ik er uit de vrije hand
golvende stroken van ,
 en legde ze op een ondergrond van hobb's 80 x 20  katoen polyester.
Als een soort landschap. Alle stroken machinaal vast gezet met een kleine festonsteek.



Hier dan het eind resultaat.  Voor kleur nr 11 nam ik een lapje scrim ,
inplaats van poplin zoals voor de rest.
 Dat was mooi  te gebruiken als versiering. met een pluizig koord. 


Bij dit detail is dat beter te zien. En natuurlijk nog wat borduursteken erbij.


Zo ook hier. met nog wat kraaltjes en knoopjes steken.
Het thema ging over kleuren mengen, dus niet al te veel versiering erbij
Het was een flink klusje, maar ik ben goed tevreden!

6 opmerkingen:

miekequilt zei

O Hannie, wat heb je weer iets moois gemaakt. Heerlijk om te verven hè.

Janny de Roo zei

Vind je het erg als ik het ""ijzige" landschapjes vind lijken, je hebt het kennelijk heel erg warm gehad tijdens het maken .......

els zei

Inderdaad een flinke klus, maar het heeft dan ook een bijzonder resultaat opgeleverd. Mooi hoor en je hebt vast nog lapjes over om er nog meer moois mee te maken.

joke zei

En alweer een mooi resultaat. Dapper hoor om te gaan verven in die hitte.

mia zei

Mooi resultaat van een zomers karweitje, je landschap ziet er mooi uit de kleuren verbinden elkaar en het geeft een frisse uitstraling



Marlien zei

Erg mooi!