maandag 2 september 2013

Tussendoor: Gewoon even tradioneel!

 
Al enkele jaren lagen er in mijn commerciële lappen kast een flink aantal verschillende Hoffman batiks. Toch iets mee doen dacht ik vaak... Tot er in de Quilt en Zo.  nr.. 20 een eenvoudig maar leuk ontwerp stond., naar een idee van Tineke Lelieveld.  Een middag blokjes snijden ( Ik sneed rechthoeken) , uitgelegd en telkens wat aan elkaar gestikt.  Er zaten ook nog grotere lappen bij, waar ik de rand van maakte .
 
 
Elk blok is in het stofpatroon gequilt, op dit detail beter te zien.
 
 
 
Ook hier een duidelijker foto, met rand.
 
 
 
Een overzicht van de stofjes en  quiltwerk.
Toch nog een aardige klus om 100 blokjes free motion te quilten!
De afmeting is 210 x 150 cm
 
 
Om niet weer allerlei resten over te houden verwerkte ik die, met nog een andere lap in de achterkant.
Het duurt even maar de lade raakt toch wat leger... En het is ook wel eens prettig om niet al te veel te hoeven denken maar gewoon lekker quilten!
 

9 opmerkingen:

mia zei

Traditioneel blijft ideaal om resten te verwerken, mooi gemaakt quiltwerk.

janneke zei

Dat zijn heel veel steekjes!
Maar ook dit blijft mooi!

Johanna Zweden zei

Wat mooi Hannie , de kleuren spreken me erg aan
Fijne week groetjes Joke

nadia zei

leuk zo'n traditionele quilt, wel veel werk hoor al die blokken quilten maar het resultaat mag er zijn!

Marion zei

Vrolijke quilt waar jij vast weer iemand heel blij mee gaat maken. Ik bewonder je energie want het is nog een hele klus om zo'n grote quilt door te quilten.

els zei

Vrolijke kleurrijke lap met erg mooi quiltwerk.
Kan me voorstellen dat je daar wel even mee bezig bent geweest, maar het resultaat is er dan ook naar.
Heerlijk toch af en toe gewoon even lekker door te kunnen naaien.

Liesbeth Wessels zei

Mooi en heel mooi doorgestikt. Prachtige stoffen zijn het toch. groeten van liesbeth

Nienke zei

Wat een heerlijk werkje met zo'n mooi resultaat!

Anoniem zei

En mooi traditioneel!