vrijdag 9 augustus 2013

Shadow Painting.

 
Jaren geleden kocht ik eens een begindoosje Shadow Painting , na enkele keren gebruiken, belandde het in de kast, en verhuisde mee!
Nu kwam ik weer op het idee door de blog van Els, die dergelijke mooie kaarten met sojawas maakte.
Er zat nog een boekje bij met voorbeelden, en de liner en inkt waren nog in goede staat.
 
 
 Op de lichtbak heb ik wat bloemen overgenomen met de liner, die eigenlijk te snel droogde ,dus toch niet zo gemakkelijk!
 
 
 Er zaten nog velletjes mooi papier bij  die ik bewerkte als ondergrond met  broxomatic in de inkt .
 
 
 Ingekleurd, en een vel vol blommetjes was het resultaat.
 
 
De liner is een soort latex, wat gemakkelijk is te verwijderen met een pincet, zoals op de bovenstaande foto is te zien.
 
 
Met mooie gekleurde kaarten uit mijn voorraadje  zijn het aardige kaarten geworden.
 
 
Met de losse bloemen zijn leuke composities te maken.
 
 
Deze weer in een heel ander kleurtje.
 
 
De inkt heb ik maar in enkele basiskleuren, maar met wat mengen kom je een eind!
Eigenlijk een werkje waar je niet al te veel bij hoeft na te denken, maar met die hitte die we gelukkig achter de rug hebben, een werkje wat toch een leuk resultaat geeft !
 
Weer een extra voorraad kaarten voor verjaardagen en zo.
 

17 opmerkingen:

Marion zei

Wat een vrolijke kaarten, daar zal jij veel mensen blij mee maken.

Ineke zei

Wat leuk en wat een mogelijkheden. Ik ken dat spul helemaal niet.

Anoniem zei

Mooi Hannie!

christina zei

Daar kun je weer heel veel mee. De bloemen zijn prachtig van kleur geworden en de kaarten helemaal geweldig.

els zei

Wat zijn het mooie kaarten geworden Hannie en wat een goed idee om de bloemen uit te knippen en composities te maken. Daar heb ik nooit aan gedacht. Mag ik dat idee ook eens gebruiken?

Suus zei

Mooie en vrolijke kaarten hoor, ik ken shadowpainting ook niet, weer wat geleerd.

Frederika zei

Wat mooi Hannie. Ik heb elke keer als ik op een kreadoe kwam ook naar de pakketjes staan kijken. Steeds niet gekocht. Nu ik dit zie, ga ik de volgende keer zeker voor de bijl.
Groetjes Frederika

nadia zei

Hoi Hannie, heel anders dan we normaal van jou gewend zijn.... :) maar ook weer zooooo leuk en natuurlijk fabriceer jij er weer kunststukjes van! Fijn weekend, Nadia

Anoniem zei

Wat een mooie kaarten. Het is altijd smullen als je op jou blog kijkt, wat een creativiteit.
Groetjes Wil

joke zei

Wat een grappige techniek. Nooit van gehoord. Ik zie de kaarten volgende week graag in het echt.
Groet,
Joke

janneke zei

Wat een leuke techniek! Daar zijn nog meer mogelijkheden mee, lijkt me.

ann vanherle zei

Leuk om zo een mooie kaarten te maken. Heb ergens ook nog een setje liggen. Volgende week op zoek gaan waar ik het weggestoken heb. Bedankt om me er aan te herinneren.

marjolijn zei

Ja, toevallig kwam ik ook deze inkt weer tegen. Heb ook zo'n setje en boekjes ooit gekocht. Helaas was de liner bij mij niet meer te gebruiken. Ik ga toch weer op zoek naar een nieuw flesje. Zeker ook als ik jouw kaarten zie. Toch weer om vrolijk van te worden.

Anoniem zei

Wat 'n leuke kaarten, zo lekker fleurig. Kunststukjes weer.
Daar word je vrolijk van.
Ook weer 'n mooie achtergrond voor je blog.
Groetjes,
Wies

Janny de Roo zei

Ik kan het alleen maar eens zijn met de meningen van de vorige dames....wat een creativiteit tijdens die warme dagen....Bewondering !!

Anita zei

Hannie, wat een mooie kaarten.

Anoniem zei

wateen mooi vrolijke kaarten,prachtig.

groeten Riet.